به‌روز رسانی قیمت نفت؛

با کاهش تورم ایالات متحده قیمت نفت خام افزایش می‌یابد


نویسنده: عدنان نگاری

در بحبوحه کاهش فشارهای تورمی در آمریکا، بزرگ‌ترین مصرف کننده نفت جهان، قیمت نفت روز جمعه افزایش یافت؛ اگرچه قیمت نفت برنت همچنان برای کاهش هفتگی در نظر گرفته شده بود.
بهای معاملات آتی نفت برنت در ساعت 15:47 با 49 سنت یا 0.57 درصد افزایش به 85.89 دلار در هر بشکه رسید. معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا 69 سنت یا 0.84 درصد افزایش یافت و به 83.31 دلار در هر بشکه رسید. هر دوی این قراردادها در دو جلسه پیشین مربوط به برنامه‌ریزی قیمت‌ها به دست آمد.قراردادهای آتی برنت در پی چهار افزایش هفتگی قرار بود حدود 1 درصد در هفته به هفته کاهش یابد. معاملات آتی WTI به طور کلی به صورت هفتگی ثابت بود.
اعتماد سرمایه گذاران پس از آن تقویت شد که داده‌های روز پنجشنبه نشان داد: قیمت‌ها برای مصرف کننده بزرگ، ایالات متحده، در ماه ژوئن کاهش یافته است و گمانه‌زنی‌ها مبنی بر اینکه فدرال رزرو به زودی نرخ‌های بهره را کاهش خواهد داد، به این پدیده دامن زد. همچنین انتظار می‌رود نرخ‌های پایین‌تر باعث افزایش رشد اقتصادی شود که به افزایش مصرف سوخت نیز کمک خواهد کرد.با این حال، بازار همچنان در انتظار نشانه‌های روشن‌تری از پدیده‌های صورت گرفته در بازار است. در حالی که جروم پاول، رئیس فدرال رزرو روند رو به بهبود اخیر در فشارهای قیمتی را تایید کرده و به قانون‌گذاران گفت:«برای تقویت ادعای کاهش نرخ‌ها به داده‌های بیشتری نیازمند است.»
سرد شدن ارقام تورم ایالات متحده ممکن است از این مسئله که فدرال رزرو زودتر از پیش، روند کاهش قیمت را در سیاست‌های خود را آغاز کند. اما همچنین این وقایع به مجموعه‌ای از شاخص‌های نزولی در داده‌های اقتصادی ایالات متحده می‌افزاید که به تضعیف آشکار اقتصاد ایالات متحده اشاره می کند. همچنین در ادامه باید اشاره کرد که نشانه‌هایی از افزایش تقاضای سوخت در تابستان برای ایالات متحده، نیز از سیر قیمت‌ها حمایت خواهد کرد.
آمارهای دولتی روز چهارشنبه نشان داد که تقاضای بنزین ایالات متحده در هفته منتهی به 5 ژوئیه به 9.4 میلیون بشکه در روز رسید که بالاترین میزان از سال 2019 است . تقاضای سوخت جت بر اساس میانگین چهار هفته‌ای در بالاترین حد خود از ژانویه 2020 بوده است.همچنین تقاضای شدید سوخت پالایشگاه‌های آمریکایی را تشویق کرد تا فعالیت خود را افزایش دهند و از ذخایر نفت خام خود استخراج کنند. در ادامه داده‌های دولتی نشان داد که ورودی خالص نفت خام پالایشگاه‌های خلیج‌فارس هفته گذشته برای اولین بار از ژانویه 2019 به بیش از 9.4 میلیون بشکه در روز افزایش یافت. اما کاهش تقاضا از سوی چین، دیگر کشورِ بزرگِ واردکننده نفت جهان، می‌تواند با چشم‌انداز ایالات متحده مقابله کرده و بر سیر قیمت‌ها تاثیر بگذارد.
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها