ورود سالانه ۲۵۰ هزار سرباز آموزش دیده به بازار کار



مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح از ورود سالانه ۲۵۰ هزار سرباز آموزش دیده و ماهر به بازارکار خبرداد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایسنا، سردار موسی کمالی درباره عزم و اراده فرماندهان و مسئولان نیروهای مسلح برای استمرار نهضت مهارت آموزی کارکنان وظیفه اظهارکرد: برای اجرایی سازی فرامین مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا مبنی بر توانمندسازی و مهارت آموزی سربازان وظیفه و همچنین مقابله با معضل بیکاری و کمک به اشتغال جوانان سرباز، نهضت مهارت آموزی در نیروهای مسلح به راه افتاده است.

وی با بیان اینکه براساس نقشه راه تعیین شده برای تحقق آن مراحل شش‌گانه رویش، پرورش، خیزش، گسترش، پوشش ملی و تثبیت و ارتقاء برنامه‌ریزی شده گفت: درحال حاضر در مرحله پوشش ملی و تثبیت و ارتقاء هستیم و به لطف الهی با تشکیل صدها مجتمع آموزشی، ایجاد و تجهیز ۱۴ هزار گارگاه میحط واقعی کار، تربیت صدها مربی و فراهم کردن زیرساخت‌ها و ساز و کار مناسب و همچنین استفاده از ظرفیت دستگاه‌های همکار همچون سازمان فنی و حرفه‌ای، جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان، ارتباطات، سازمان تبلیغات و.... امروز از  مرز یک میلیون ۶۵۰ هزار سرباز آموزش دیده عبور کرده‌ایم.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح همچنین گفت: با اقدامات انجام شده سالانه بالغ بر ۲۵۰ هزار نفر سرباز آموزش دیده وارد بازار کار می‌شوند.

کمالی اضافه کرد: به منظور ایجاد اتحاد، هماهنگی، همدلی بیشتر بین فرماندهان، مسئولان سازمان‌های کشوری و لشکری، چهار تیم از قرارگاه مرکزی مهارت آموزی به ریاست فرمانده قرارگاه و معاونین قرارگاه با حضور در هشت استان آذربایجان شرقی، اردبیل ، قم، مرکزی، قزوین، زنجان، خراسان رضوی و خراسان شمالی، با برگزاری جلسه با فرماندهان و مسئولین قرارگاه‌های مهارت آموزی ارتش، سپاه، فراجا و وزارت دفاع و همچنین مدیران کل دستگاه‌های همکار در هر استان از قبیل استانداری‌ها، جهاد کشاورزی، کار، فنی و حرفه‌ای، ورزش جوانان، ارتباطات، آموزش وپرورش، سازمان  تبلیغات و... آخرین وضعیت مهارت آموزی را در این هشت استان بررسی کردند.

وی ادامه داد: اهتمام ویژه، جدیت، همدلی تمام فرماندهان، مسئولان، مدیرکل های دستگاه‌های کشوری و لشکری در این خصوص برای استمرار و ادامه کار نهضت مهارت آموزی بسیار مشهود و ستودنی بود و عهد بستند که تا تحقق شعار هر سربازحداقل یک مهارت تخصصی و پنج دسته مهارت شغلی عمومی کار را دنبال کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها