کارشناس هواشناسی هرمزگان:

رشد ابر و رگبار پراکنده باران در ارتفاعات استان پیش بینی می شود



امروز صبح شرایط نسبتا آرام و ساعات بعدازظهر و شب ناپایداری وضعیت جوی و دریایی در هرمزگان پیش بینی می‌شود.

به گزارش صبح ساحل، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: امروز در مناطق ساحلی و جزایر خلیج فارس مه صبحگاهی، در سایر مناطق غبار محلی و بعدازظهر و شب در ارتفاعات استان رشد ابر با احتمال رگبار پراکنده باران و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

مجتبی حمزه نژاد افزود: بعدازظهر در جزایر خلیج فارس و محدوده تنگه هرمز با وزش باد نسبتا شدید جنوب غربی -شمال غربی (در محدوده ۴۵ کیلومتر بر ساعت) دریا تا شب مواج می‌شود.

وی توصیه کرد: شناور‌های سبک از رفت و آمد دریایی در قشم، هرمز، لارک، هنگام، تنب بزرگ و کوچک، ابوموسی و غرب جزیره لاوان خودداری کنند و تمهیدات لازم برای رفت و آمد ایمن شناور‌های مسافربری در بنادر مرکزی استان صورت گیرد.

وی گفت: بعدازظهر و شب افزایش موقتی سرعت باد و بروز گرد و خاک در مناطق مرکزی استان و محدوده تنگه هرمز دور از انتظار نیست.


کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: از روز دوشنبه با تغییر سوی باد در دریای عمان و افزایش سرعت باد‌های جنوب شرقی، دریا در محدوده جاسک و شرق تنگه هرمز نسبتا مواج می‌شود.

امروز و فردا ماندگاری هوای گرم در سطح استان پیش بینی می‌شود، و از روز دوشنبه موقتا از میزان دما در طول روز کاسته می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها