سایت اطلاع رسانی تابلوی اعلانات اداره نیست



 صبح ساحل، اجتماعی _  در شرایطی که احاطه بازار مرغ بر همه جلسات و نشستهای خبری و غیر خبری،  داخلی وبرون سازمانی ادارات ذیربط سایه انداخته سایتهای اطلاع رسانی این ادارات در خواب به سر می برند. چندسالی است که همه ادارات دولتی ملزم به راه اندازی سایت های معرفی سازمان و ارائه بخشی از خدمات روی این فضای الکترونیکی شده اند. بخشی از این خدمات که از جمله پربازده ترین و پرکاربردترین خدمات این سایتهاست بخش اطلاع رسانی و اخبار است. همان بخشی که در هنگامه فراخوان های و مزایده ها و مناقصه ها، برگزاری انتخابات و مانند آن تمام وقت و لحظه به لحظه آخرین اطلاعات را به بازدیدکنندگانشان ارائه می دهند. بنابراین دور از انتظار نیست که روابط عمومی های دستگاه های مرتبط با بخش بازار در این ایام (به قول عده ای مرغی استان) اخبار مرتبط را برای شفاف شدن اذهان عمومی برروی سایت های اطلاع رسانی ( به عنوان تریبون رسمی) شان قراردهند.  

همانطور که استاندار تاکید کردند شایعات ضربه بزرگ را به ما وارد می کنند و آنچه زمینه ساز شایعه است بی اطلاعی و عدم اطلاع رسانی است . و این همان کاریست که سازمان ها با عدم اطلاع رسانی کافی زمینه اش رافراهم کرده اند.

سایت این ادارات که گویا در فضایی دیگر به روز می شوند پرداخت حقوق کارکنان و بازدید مدیر از اتاق کارمندان را مهمتر از پرسشهای مردم در خصوص نحوه توزیع مرغ و برنامه ریزی ها و اقدامات صورت گرفته برای رفع این مشکل دانسته اند.

در حالیکه به گفته متخصصان ارتباطات یکی از وظایف روابط عمومی ها در چنین ایامی اینست که غیر از مواردی که با هماهنگی مدیردستگاه  به پرسشهای خبرنگاران پاسخ می گویند مرتبا اقدامات انجام شده را به صفحات سایت خود منتقل و وظیفه روشنگری نسبت به حوزه عملکرد مدیر دستگاه خود را ایفانمایند.

آنچه در حال حاضر از عملکرد نهادهای مرتبط دیدیم بیشتر کارکردی است که از تابلوی اعلانات روابط عمومی می توان انتظار داشت حال آنکه کارکرد سایت های اینترنتی ادارات کارکردی فراسازمانی است و افق دید خود را باید مخاطبین دستگاه که( کارمندان تنها بخشی از آن هستند )قراردهد اما اینکه هرنوع خبر داخلی همچون بازدید مدیرداخلی از واحدهای زیرمجموعه اش را به اخباری که پاسخگوی مردم می تواند باشد ترجیح دهند دوراز عملکرد حرفه ای روابط عمومی هاست.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها