در بندرلنگه اتفاق افتاد؛

رفتار توهین آمیز با خبرنگار در روزخبرنگار



صبح ساحل، اجتماعی _ در اقدامی عجیب فرماندار بندرلنگه از ورود خبرنگار صبح ساحل به جلسه تجلیل از خبرنگاران در فرمانداری جلوگیری کرد!  خبرنگارانی که در طول یکسال همه اخبار وسخنرانی های مدیران و مقامات را برای اطلاع رسانی از اقدامات دولت و انعکاس آن پوشش می دهند سالی یکبار در روزی که به نام خبرنگار نام گذاری شده از سوی این مقامات مورد قدردانی قرار می گیرندکه امسال خبرنگار صبح ساحل دربندرلنگه به جای تجلیل با ممانعت فرماندار ازورود به جلسه به بهانه تأخیر وی مواجه شد. این درحالی است که بارها و بارها مقامات ومدیران با تاخیر طولانی در جمع خبرنگاران حاضر می شوند. درحالی که اگر خبرنگاران هم به بهانه تاخیر ورود فرماندار ویا سایر مدیران جلسه را ترک کنند هیچ گاه مردم ومخاطبان از اقدامات وفعالیتهای انجام شده دریک منطقه وشهر مطلع نمی شوند .

علی زاهدپور خبرنگار ما در گزارش این اتفاق آورده است؛ روابط عمومی فرمانداری بندرلنگه با ارسال پیامکی، خبرنگاران شهرستان را برای شرکت درجلسه تجلیل از خبرنگار در تاریخ 17/5/91 ساعت 6 بعدازظهر دعوت می کند. خبرنگار صبح ساحل نیز به رسم ادب و احترام در پاسخ به این دعوت برای شرکت دراین جلسه به سمت این محل حرکت می کند و درساعت 6:05 به دفتر فرماندار وارد می شود. باتوجه به اینکه قاری مشغول تلاوت قرآن بوده، به احترام‌ آیات کریم ا... منتظر می ماند. پس از اتمام تلاوت آیات قرآن مجید هنگامی که قصد ورود در جلسه را داشته منشی دفتر فرماندار از ورود وی جلوگیری می نماید. و اظهار می دارد فرماندار دستور داده بعداز ساعت مقرر کسی به جلسه وارد نشود و سپس در اقدامی عجیب و دور از شأن یک مقام عالی شهرستان، در ورود به سالن جلسه را قفل می کنند. علی رغم تاکید ویادآوری این نکته که خبرنگار به دعوت فرماندار درمحل حضور یافته و مراسم به منظورتجلیل از خبرنگاران بوده فرماندار تجدید نظری درگفته خود نمی کندو بر اقدام خود اصرار می ورزد.حتی خبرنگاران حاضر درحلسه درواکنش به اقدام ناشایست فرماندار تصمیم به ترک جلسه می گیرندکه درب قفل شده آنهارا از تصمیم منصرف می کند. چنین برخوردی که هیچ عنوان وتحت هیچ شرایط در فرهنگ  و آداب وعرف و رسم مردم ودولت ایران از هیچ کس پذیرفتنی نیست آنهم در روزی که به نام خبرنگار وبرای تکریم مقام آگاهان ونگاهبانان جامعه نامگذاری شده است.

جالب اینکه فرماندار بندرلنگه در گفتگو با سردبیر روزنامه صبح ساحل با تایید اقدام صورت گرفته تنها دلیل ممانعت از ورود خبرنگار را تاخیر چند دقیقه ای را اعلام کرده و این در حالی است که همین مقام  درطول سال بارها با تأخیر در جمع خبرنگاران حاضرشده است. بنابراین سوال اصلی اینست که چگونه درجلسه ای به نام خبرنگار تاخیر چند دقیقه ای یک خبرنگار را تحمل نکرده و براین اقدام خویش اصرار ورزیده است. همچنین مدیر روابط عمومی استانداری هرمزگان در تماس تلفنی برای پیگیری موضوع قول مساعد داد. گفتنی است در آستانه روز خبرنگار، استاندار هرمزگان به فرمانداران روسای ادارات و مدیران دستگاه های اجرایی استان نسبت به تقدیر از زحمات خبرنگاران تاکید کرده بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها