عضو کمسیون صنایع و معادن مجلس:

حمایت از فولاد برای رفع موانع صنعتی هرمزگان ضروری است



 صبح ساحل، اقتصادی _ عضو کمسیون صنایع و معادن مجلس با حضور در شرکت فولاد هرمزگان، ضمن بازدید از خط تولید، با مدیرعامل شرکت دیدار و گفتگو کرد.

در این نشست ابوالقاسم جراره با تجلیل از فعالیت های صورت گرفته در فولادهرمزگان گفت: با توجه به اینکه این شرکت پیشرفته ترین کارخانه فولادی کشور و از صنایع بزرگ و تأثیرگذار است، حمایت از فولادهرمزگان برای رفع موانع صنعتی هرمزگان ضروری است.  نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسي، حاجي آباد و بندرخمير در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: با توجه به شرايط رقابتي كه در دنيا و جود دارد، صنعت فولاد از اهميت و شرايط خاصي برخوردار است كه فولاد هرمزگان براي كشور و براي هرمزگان  از جهت  تربيت نيروي انساني و از جهت رشد و توسعه صنعت در كشور  از اهميت  و جايگاه ويژه اي برخوردار است.

جراره گفت: نگاه مسئولين در كشور نسبت به توسعه و گسترش صنايع زيربنايي نگاه خوبي است كه با توجه به اهميت صنعت فولاد در دنيا و در كشور مي بايست مسئولين و نمايندگان مردم در مجلس كمك كنند تا زمينه رشد و توسعه صنايع زيربنايي و مادر از قبيل صنعت فولاد در كشور با تلاش بيشتري انجام شود.وي افزود: با توجه به شرايط و ي‍ژه اي كه استان هرمزگان به جهت دسترسي به آبهاي آزاد و مقوله صادرات دارد، اميد است كه اين نوع صنايع در استان بيش از گذشته توسعه و گسترش يابد كه به دنبال آن  توسعه و پيشرفت كشور را رقم خواهد زد. عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس با اشاره به اينكه در شرايط كنوني ايجاد اشتغال در كشور امري ضروري است افزود: صنعت فولاد يك صنعت استرات‍ژيك و زير بنايي در دنيا است كه چرخ و توسعه ديگر صنايع را به حركت در مي آورد و ايجاد كارخانه هايي از قبيل فولاد هرمزگان در كشور مي تواند تاثير مضاعفي در ايجاد اشتغال در كشور داشته باشد.وي گفت:  هرگونه كمكي كه بتوانيم در اين حوزه در راستاي قانون گذاري و هماهنگی با اين صنعت لازم باشد انجام می دهیم. نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسي، حاجي آباد و خمير در مجلس شورای اسلامی بيان داشت: صنايع در جايگاه خود نقش بسزايي در كاهش معضلات و مشكلات در جامعه بر عهده دارند كه وقتي نيروي انساني مشغول به كار شود رهاورد خوبي از جمله كاهش معضلات اجتماعي  و همچنين ارزش افزوده خوبي  در مسائل مختلف به دنبال خواهد داشت.

در این نشست مدیر عامل شرکت فولادهرمزگان ضمن بیان اهمیت و نقش نمایندگان مجلس در ایجاد بستری مناسب و مطمئن برای تولید گفت: محور بسیاری از تصمیم گیری ها، قانونگذاری و برنامه ریزی است.

مرتضی آقاجانی در خصوص اهم فعالیت ها و برنامه های فولاد هرمزگان سخن گفت و افزود: این مجتمع عظیم صنعتی نقش بسیاری در ایجاد و فعالسازی  دیگر صنایع دارد و حمایت مسئولین در امر تولید حائز اهمیت است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها