رئیس کمیته بنادر، دریانوردی و صنایع دریایی کمیسیون عمران مجلس خبر داد:

رمزگشایی جعبه سیاه سانچی تا جمعه



صبح ساحل ، حوادث - رئیس کمیته بنادر، دریانوردی و صنایع دریایی کمیسیون عمران مجلس، از تشکیل جلسه‌ای با حضور مسئولان مربوطه برای بررسی سانحه سانچی خبر داد .

به گزارش ایسنا،حسین هاشمی تختی در جمع خبرنگاران با اشاره به جزییات جلسه کمیته بنادر، دریانوردی و صنایع دریایی کمیسیون عمران مجلس، اظهار کرد: بررسی سانحه نفت‌کش ایرانی با حضور رئیس سازمان بنادر و دریانوردی و معاونان وی، معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، مدیرکل آسیایی و اقیانوسیه وزارت خارجه  و مسئولان شرکت ملی نفت‌کش صورت گرفت . 

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در این جلسه در خصوص محموله نفت‌کش ایرانی، میزان بار، مقصد و همچنین شایعات پیرامونی آن بحث و بررسی‌های بسیاری صورت گرفت، افزود: در این نشست ادعا و شایعات مطرح در خصوص بارگیری بیش از ظرفیت نفت‌کش ایرانی رد شد زیرا بارگیری این نفت‌کش طبق ظرفیت قانونی بوده است . 

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: طبق توضیحات مسئولان مربوطه مشخص شد که نظارت دقیقی بر استانداردهای نفت‌کش از سوی سازمان بنادر و دریانوردی اعمال‌شده و تأییدیه‌های فنی و ایمنی نیز اخذ شده است . 

هاشمی تختی با تکذیب برخی شایعات مبنی بر اینکه مقصد نفت‌کش سانچی کره شمالی بوده است، تصریح کرد: طبق بررسی‌های انجام شده مبدأ این نفت‌کش عسلویه و مقصد آن کره جنوبی بوده است . 

وی با تأکید بر اینکه اولین اطلاع‌رسانی در خصوص نفت‌کش سانحه دیده سانچی از سوی کشور کره جنوبی انجام شده است، گفت: پس از اطلاع از حادثه کمیته اضطرار و بحران به دستور معاون اول رئیس‌جمهور آغاز به کار کرده است . 

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه احتمال وقوع حادثه‌ای غیر از تصادف در خصوص نفت‌کش ایرانی منتفی است، افزود: بررسی‌های اولیه هر نوع تعمد در برخورد دو کشتی را نفی کرده است . 

وی ادامه داد: نکته ابهامی که مطرح شده و باید رفع شود این است که چرا هیچ‌یک از سرنشینان کشتی امکان اطلاع‌رسانی و استفاده از سیستم‌های آلارم را نداشته‌اند . هاشمی تختی همچنین از رمزگشایی جعبه سیاه سانچی نهایت تا جمعه هفته جاری خبر داد و گفت: جعبه سیاه این نفت‌کش با حضور نمایندگانی از ایران، کره جنوبی، چین، پاناما و بنگلادش رمزگشایی می‌شود . 

رئیس کمیته بنادر، دریانوردی و صنایع دریایی کمیسیون عمران مجلس، یادآور شد: اعلام نتایج نهایی بررسی‌ها به‌زودی به اطلاع مردم خواهد رسید. 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها