عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس:

ورود مدارس به بحث های تجاری، آسیب به بحث آموزش است



صبح ساحل ، اجتماعی - عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: مدارس شهر بندرعباس با مشکلات فراوانی مواجه هستند، اکثر این مدارس نا ایمن هستند و بیش از یکسال است که مبلغی را بعنوان سرانه مدارس دریافت نکرده اند و مدیران مدارس ما از این زاویه زیر فشار زیادی هستند.

به گزارش ایسنا،  آبتین امیری در جلسه علنی شورای اسلامی شهر بندرعباس، افزود: دیدگاه حاکم بر شهرداری و شورای اسلامی شهر بندرعباس کمک به مدارس شهر بندرعباس است و ما روزانه با درخواست های متفرقه از سوی مدیران مدارس برای کمک به مدارس روبرو هستیم.

در همین راستا همه ساله برای آغاز سال تحصیلی جدید، شهرداری مبلغ هنگفتی را از اعتبارات فرهنگی خود برای کمک به مدارس و بازگشایی آن‌ها هزینه می کند.عضو کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر بندرعباس تصریح کرد: عوارض و سرانه پرداختی شهرداری بندرعباس به آموزش و پرورش استان باید صرف مدارس شهر بندرعباس شود و در غیر این صورت باید شهرداری بندرعباس باید تدبیری اتخاذ کند که خود بصورت مستقیم به مدارس شهر کمک کند و از پرداخت آن به سازمان آموزش و پرورش خودداری کند.

امیری خاطرنشان کرد: وارد کردن مدارس شهری به بحث های تجاری یک آسیب به بحث آموزش است و در دراز مدت سبب آسیب پذیری مدارس به لحاظ ساختمانی و زیر ساخت خواهد شد و بجای نگاه تجاری به مدارس باید عوارض و سرانه پرداختی شهرداری به آموزش و پرورش به مدارس پرداخت شود، تا مدارس و مدیران آن از زیر فشار مالی خارج شوند. با این وجود، با تجاری کردن بخشی از مدارس با هدف درآمد زایی مدارس موافقت کرده ایم و منتظر راهکارهای حقوقی سازمان آموزش و پرورش در این خصوص هستیم.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس اضافه کرد: بسیاری از مدارس شهر بندرعباس به لحاظ ساختمانی آسیب پذیر هستند و بسیاری از آن‌ها دو شیفت هستند و ادامه دادن این وضع خطرات زیادی را برای دانش آموزان ایجاد می کند.امیری اظهار کرد: اگر شهرداری مبلغی را به عنوان سرانه یا عوارض به نهاد یا اداره ای پرداخت می کند، آن نهاد نیز باید نسبت به هزینه کرد.

آن پاسخگو باشد و آموزش و پرورش هم از این قاعده مستثنی نیست یا در غیر این صورت شورای اسلامی شهر بندرعباس با تصمیمی متفاوت شهرداری را مؤظف بر تغییر نحوه ی پرداخت این عوارض خواهد کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها