سقوط ATR باید زنگ خطری برای ایمنی هوایی باشد



صبح ساحل ، حوادث - عضو کمیسیون عمران گفت: به طور کلی هواپیماهای ATR نباید در مسیرهای کوهستانی و با فاصله زیاد مورد استفاده قرار گیرند چرا که نوسان پروازی این هواپیماها بالا و در عین حال توصیه شرکت سازنده نیز بر همین امر است.

  به گزارش جنوب ایران، حسین هاشمی تختی عضو کمیسیون عمران مجلس با تسلیت سانحه سقوط هواپیما اظهار کرد: این رخداد تلخ ضرورت توجه بیش از پیش به موضوع ایمنی هوایی در کشور را گوشزد می کند به طوری که باید استانداردهای ایمنی هوایی را در کشور جدی تر بگیریم.

 شرایط اقلیمی و جغرافیایی کشور ما بسیار متنوع و متفاوت بوده و لذا الزاماتی را در این زمینه متوجه صنعت هوانوردی کشورمان کرده است و بنابراین باید تجهیز فرودگاه ها به ابزارهای روز کنترل مستمر ایمنی هواپیماها مورد توجه هر چه بیشتری باشد.

 به طور کلی هواپیماهای ATR نباید در مسیرهای کوهستانی و با فاصله زیاد مورد استفاده قرار گیرند چرا که نوسان پروازی این هواپیماها بالا و در عین حال توصیه شرکت سازنده نیز بر همین امر است.

هرگونه اظهارنظر تخصصی در زمینه علل سقوط منوط به یافتن هواپیما و جعبه سیاه و بررسی های کارشناسی مرتبط با آن است. امیدواریم هرچه سریعتر با بسیج همه امکانات، تکلیف این هواپیما مشخص شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها