برپایی 313 جشن گلریزان آزادی زندانیان توسط ستاد دیه



صبح ساحل ، حوادث - مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: 313 جشن گلریزان در سال جاری برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد کشور انجام شده که از این میزان 24 گلریزان مربوط به استان کرمان است.

برپایی 313 جشن گلریزان آزادی زندانیان توسط ستاد دیه به گزارش ایرنا اسدالله جولایی روز چهارشنبه در آیین تجلیل از خیرین و یاوران ستاد دیه نمایندگی استان کرمان با بیان اینکه ستاد دیه از سال 69 شکل گرفته است افزود: تاکنون 110 هزار و 466 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد به همت این ستاد از زندانهای کشور آزاد شده اند.

وی تصریح کرد: زندان برای انسان خوب، جای بدی است و نباید برای زندانیان جرائم غیرعمد زندان پیش بینی شود.

مدیرعامل ستاد دیه کشور بیان کرد: مقام معظم رهبری در سال جاری مبلغ 313 میلیون تومان به ستاد دیه کمک کرده اند.

جولایی در خصوص تصویب قانون بیمه اعتباری شخص ثالث نیز تصریح کرد: با اجرای این قانون بسیاری از زندانیان دیه از زندان آزاد شدند و بیمه ها در این زمینه موظف به پرداخت خسارت هستند.

وی با بیان اینکه بیشترین زندانیان جرائم غیرعمد مربوط به صدور چک بی اعتبار توسط افراد است افزود: در حال حاضر حدود 12 هزار نفر با 900 میلیارد تومان بدهی در زندان به سر می برند که امیدواریم با همکاری مجلس و قوه قضاییه و اصلاح قوانین مشکل این افراد بر طرف شود.

جولایی ادامه داد: در سال گذشته برای 9 هزار و 143 نفر به مبلغ 272 میلیارد تومان بدهی به افراد برای گرفتن رضایت و گذشت توسط ستاد دیه انجام گرفت و در 9 ماهه سال جاری نیز هفت هزار و 481 نفر از زندانیان چک با 240 میلیارد تومان بدهی از طرف شاکیان آزاد شدند.

وی با تاکید براینکه باید در بحث مهریه نیز فرهنگ سازی لازم انجام شود افزود: باید به مباحث مربوط به پیشگیری، آموزش و اجرای قانون توجه بیشتر شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها