عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس:

در صورت خوش قولی دولت، مشکل فاضلاب شهری بندرعباس حل خواهد شد



صبح ساحل ، سیاسی - عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: فاضلاب شهری بزرگترین معضل فعلی شهر بندرعباس است که نه تنها محلات بندرعباس را دچار مشکل کرده است، بلکه سبب آلودگی فزاینده ساحل و نابودی محیط زیست ساحل شده است لذا این مشکل امرزه بعنوان بزرگترین دغدغه مدیریت شهری شهر بندرعباس محسوب می شود.

آبتین امیری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: با رایزنی هایی که از سوی بخش های مختلف در جریان سفر رئیس جمهور به استان هرمزگان صورت گرفته، اعتبار مناسبی برای حل این معضل شهری در بندرعباس در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه حل معضل فاضلاب شهری در بندرعباس علاوه بر مسأله اعتبار، نیازمند هماهنگی میان دستگاه های اجرایی مختلف است، افزود: خوشبختانه با رویکرد استاندار محترم این هماهنگی نیز میان دستگاه های مرتبط در بهترین نحو در حال شکل گرفتن است.

عضو کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر بندرعباس خاطرنشان کرد: اگر دولت تعهدات خود را دربخش اعتباری به موقع اجرایی کند مسأله فاضلاب شهری در بندرعباس تا دو سال آینده حل خواهد شد و محلات بندرعباس بعد از گذر چهار دهه از این مشکل ساختاری نجات خواهند یافت.

امیری با اشاره به اهمیت حل معضل فاضلاب شهری برای مردم بندرعباس، تصریح کرد: پایان معضل فاضلاب شهری، سرآغاز یک تحول اجتماعی و رسیدگی به مسأله خورها در شهر بندرعباس است بطوریکه می توان از این ظرفیت خاموش و فراموش شده به نحو احسن استفاده کرد.

وی با تاکید بر اینکه اگر یک کار مهم و بزرگ انجام دهیم، خیلی مهمتر از این است که چند کار را شروع کنیم و نتوانیم به نتیجه مطلوب برسانیم، عنوان کرد: اگر شهرداری و شورای شهر در این دوره فقط روی رایزنی و پیگیری مسأله فاضلاب شهری تمرکز و این معضل بزرگ شهری را حل کنند خود کار بزرگ و ماندگاری برای زیست شهری شهروندان در بندرعباس است.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس در خصوص مشکلات زیست محیطی در بندرعباس با بیان اینکه محیط زیست همچنان دغدغه اصلی بیشتر مردم شهر است، ابراز کرد: مسأله آبشیرین کن ها در اطراف بندرعباس باید با نگاه جامع و حفظ اکوسیستم دریای ساحلی طراحی و اجرا شود در غیر اینصورت خسارت جبران ناپذیری متوجه نسل آینده این شهر خواهد شد. امیری با تاکید بر اینکه هنوز هیچ پاسخ روشن و شفافی در پاسخ این دغدغه از سوی مسئولین امر دریافت نکرده ایم، خاطرنشان کرد: از طرفی باید جامعه دانشگاهی ما باید با مسئولیت بیشتری در خصوص این دغدغه وارد شود و با ارائه طرحی جامع و مستند، ابعاد زیان آور این آبشیرین کن ها را برای دریای ساحلی شهر بندرعباس شفاف کند تا مسئولان این امر از نقشه راهی برای مدیریت واصلاح آبشیرین کن ها برخوردار باشند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها