وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دربندرعباس خواستار شد:

استفاده از ظرفیت های فرهنگی برای مقابله با تصویر سازی خشن از مسلمانان



 صبح ساحل، سیاسی _ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید از همه ظرفیت‌های فرهنگی وهنری برای مقابله با تصویرسازی خشن از مسلمانان استفاده کنیم.  

سید محمد حسینی در همایش بین المللی امام سجاد(ع) دربندرعباس گفت:امروز دشمنان اسلام با استفاده از ماهواره و ابزارهای مختلف هنری درتلاشند تا به اسلام هراسی وتصویر چهره ای خشن ازمسلمانان دامن بزند.

وی تاکیدکرد:مردم دنیا تشنه فرهنگ غنی اسلامی- ایرانی هستندکه برای پاسخ به این نیاز باید برای ترجمه وشناساندن متونی همچون صحیفه سجادیه و آشنایی مردم با معارف ناب تلاش گسترده ای صورت بگیرد.

 عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین صحیفه سجادیه و دعاهای موجود درآن را دریایی از اسرار حقایق وعظمت پرورگار، شناخت نبوت، معاد و امانت وجایگاه قرآن برشمرد.

حسینی ، امام سجاد(ع) را مظهر وحدت هم گرایی ویکپارچگی دانست  وتصریح کرد آن حضرت همواره تلاش داشت اسلام به معنای واقعی درجامعه حاکم شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد:از اینکه همایش امام سجاد(ع) به کنگره بین المللی تبدیل شود حمایت می کنیم.

وی در بدو ورود به بندرعباس با اشاره به وضعیت اعتبارات وزارتخانه گفت: گرچه با کمبود اعتبار مواحه هستیم اما اولویت وزارت فرهنگ  و  ارشاد  اسلامی افزایش برنامه های فرهنگی دینی و اعتقادی است.

حسینی همایش هایی ازنوع همایش امام سجاد(ع) و مانند آن را ظرفیتی برای معرفی ابعاد مختلف اندیشه و شخصیت امام سجاد(ع) و اهل بیت عصمت و طهارت برشمرد.

 استاندار: پایه گذاری همایش امام سجاد(ع) درهرمزگان از الطاف خداوند است

استاندار هرمزگان گفت: پایه گذاری همایش امام سجاد(ع) در استان از الطاف خداوند متعال است ومی تواند پتانسیل های فرهنگی و دینی استان را بارور سازد.

ابراهیم عزیزی در دومین همایش امام سجاد(ع) گفت: تلاش داریم با تبدیل این رویداد به کنگره بین المللی از سال آینده، فراگیری و پرباری آن بیشتر شود.

وی همچنین آشنا کردن جهانیان با اندیشه های والا وشخصیت نورانی امام سجاد(ع) را از ضروریات دانست که باید برای تحقق آن تلاش کنیم.

 هشدار امام جمعه میناب نسبت به شیوع عرفان های کاذب

امام جمعه میناب درحاشیه همایش امام سجاد(ع) با بیان اینکه شیوع عرفان های کاذب درجامعه ای که گنج گران بهایی چون صحیفه سجادیه دارد ننگ است، گفت: وجود عرفان های کاذب چینی،اسکیمویی و یهودی امروز از مردم کشته می گیرد.

حجت الاسلام میرزا حسین معتمدی فر افزود: امام زین العابدین(ع) تمام تلاش خودرا برای دفاع از اصل دین وجلوگیری از براندازی و تثبیت نظام اسلامی به کار برد. وی تصریح کرد:امام چهارم شیعیان درشرایطی که ممنوع المنبر بود تمام متون آموزشی دینی را برای جامعه بی دین شده آن زمان در قالب دعا عرضه کرد.

 رییس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هرمزگان:

امام سجاد(ع) با روشنگری های خود صراط مستقیم رانشان داد

رییس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دردانشگاه هرمزگان گفت: پس از حادثه عاشورا و در شرایطی که جامعه اسلامی دچار انحراف شده بود، امام سجاد(ع) با روشنگری های خود، صراط مستقیم را نشان می داد.

حجت الاسلام علی اکبر میرزایی صحیفه سجادیه را شامل مضامین عالی، زیبا، عمیق و غنی قوانین و احکام شرعی ومسائل بسیار حساس سیاسی، اجتماعی اخلاقی وتربیتی درقالب دعا دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، میرزایی درهمایش تبیین جایگاه امام سجاد(ع) درحادثه عاشورا تاکیدکرد در مهمترین وظیفه مسلمان ها درشرایط خطیر امروز حفظ وحدت وهمدلی بین خودشان است.

وی وحدت وهمدلی شیعیان و اهل سنت در کشور  را مصداق عینی وحدت جامعه اسلامی در جهان اسلام خواند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها