آمار هرمزگانی‌ها در میزان چک‌های برگشتی‌ها چگونه است؟



صبح ساحل ، اجتماعی - آمار‌ها حاکی از آن است که در فروردین‌ماه سال جاری بالغ‌بر یک‌میلیون فقره چک به ارزش ۹۰ هزار میلیارد در کل کشور برگشت‌خورده است.

 براساس آمار‌های منتشره از سوی بانک مرکزی، در فروردین‌ماه ١٣٩٧، بالغ‌بر یک‌میلیون فقره چک به ارزش ۹۰ هزار میلیارد ریال در کل کشور برگشت داده شد که این رقم از لحاظ تعداد با کاهش 31.9 درصدی و از نظر مبلع با 51.4 درصد افت روبرو بوده است.

لازم به ذکر است که در این ماه در استان تهران بالغ‌بر ٣١٣ هزار فقره چک بـه ارزش حـدود 48 هـزار میلیارد ریال برگشت داده شد.همچنین بررسی‌ها نشانی دهد در کل کشور 14.2 درصد از کل تعداد چک‌های مبادله‌ای و ٢/١٩ درصد از کل مبلغ چک‌های مبادله‌ای برگشت داده‌شده است.از طرفی سهم استان تهران14.3 درصد از کل تعداد چک‌های مبادله‌ای و ٢/١٨ درصـد از کل مبلغ چک‌های مبادله‌ای برگشت داده‌شده است.

در فروردین‌ماه سال جاری در بین سایر استان‌های کشور بیشترین نسبت ارزش چک‌های برگشتی به‌کل ارزش چک‌های مبادله شده در استان به ترتیب به استان‌های آذربایجان غربی با 35.6 درصد، سمنان با ۳۳ درصد و هرمزگان با سهم 31.9درصدی بوده است.

در این میان استان‌های بوشـهر با سهم 11.8درصدی، کرمانشاه با11.9درصد و زنجان با سهم14.1درصدی کمترین نسبت ارزش چک‌های برگشتی به‌کل ارزش چک‌های مبادله شده در استان را به خود اختصاص داده‌اند.

بررسی‌ها حاکی از آن است که در فروردین‌ماه سال جاری درکل کشور بالغ‌بر0.9میلیون فقره چک به ارزش حدود ٨٣ هـزار میلیارد ریال به دلایل کسری یا فقدان موجودی برگشت داده‌شده اسـت.

این نکته حائز اهمیت است که در کـل کشـور از نظر تعداد 96.8 درصد و از نظر ارزش92.9درصد از کل چک‌های برگشـتی بـه دلایـل کسـری یـا فقدان موجودی بوده است.

لازم به ذکر است که در ماه موردبررسی در استان تهران بالغ‌بر 301هزار فقره چک به ارزش حدود 44 هـزار میلیارد ریال به دلایل کسری یا فقدان موجودی برگشت داده‌شده است و این استان از نظر تعداد 96.2درصد و از نظر ارزش93.2درصد از کل چک‌های برگشـتی بـه دلایـل کسـری یـا فقدان موجودی را به خود اختصاص داده است.

در ماه موردبررسی در بین سایر استان‌های کشور، بیشترین نسـبت ارزش چک‌های برگشـتی بـه دلایل کسری یا فقدان موجودی به‌کل ارزش چک‌های برگشتی، به ترتیب بـه استان‌های سمنان با 98.5 درصد، هرمزگان با98.2درصد و چهارمحال و بختیاری با 97.8درصد اختصاص‌یافته است و استان‌های آذربایجان غربی، قزوین و یزد کمترین نسـبت ارزش چک‌های برگشتی به دلایل کسری یا فقدان موجودی به‌کل ارزش چک‌های برگشـتی را نصیب خودکرده‌اند./ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها