بهره‌برداری از 36 پروژه آبرسانی در شرق هرمزگان



صبح ساحل ، اقتصادی - نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی از تکمیل ۳۶ پروژه آبرسانی تا پایان سال جاری برای آبرسانی به روستاها خبر داد.

سید مصطفی دوالقدر درگفتگو با مهر گفت: مردم شرق هرمزگان با مشکل کمبود آب مواجه هستند اما اجازه نخواهیم داد که این مشکلات برای مردم نگرانی ایجاد کند و در تلاش هستیم تا بتوانیم در سال جاری مشکلات آنها رفع شود.

نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: با همکاری آب و فاضلاب روستایی و وزارت نیرو بیش از ۳۶ پروژه بزرگ آبرسانی با اعتباری بالغ بر ۹۲۹ میلیار ریال جهت آبرسانی به روستاها در شهرستانهای شرق هرمزگان در دست اجرا قرار دارد که تا پایان سال جاری عملیاتی خواهد شد.

ذوالقدر عنوان داشت: این پروژه ها در شهرستانهای میناب، بشاگرد، جاسک، سیریک و رودان آغاز شده که در شهرستان میناب ۱۱ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۴۰ میلیارد ریال، شهرستان بشاگرد ۱۵ پروژه با اعتبار ۳۲۹ میلیارد ریال، شهرستان جاسک ۵ پروژه با اعتبار۱۱۳ میلیارد ریال، شهرستان سیریک یک پروژه با اعتبار ۸ میلیارد ریال وشهرستان رودان ۴۵ پروژه با اعتیار ۶۷ میلیارد ریال در مرحله تکمیل قرار دارند.

ذوالقدر این پروژه ها را از مهمترین پروژه های مذکور در شهرستاهای حوزه شرق برای رهایی از مشکل بی آبی در روستاها اعلام کرد و گفت: در شهرستان میناب احداث آب شیرین کن و خط انتقال مجتمع کرگان، مجتمع هشتبندی، سندرک، تیرور، در پهن و خط کناره تیاب، در شهرستان جاسک آبرسانی به روستاهای غرب جاسک، بونجی، کرتی و آب شیرین کن گابریک در شهرستان بشاگرد مجتمع بزرگ ۵۵ روستایی فاز ۲ و ۳ سهران، بمبارک و فاضلاب خمینی شهر در شهرستان سیریک مجتمع روستای بمانی در شهرستان رودان مجتمع برنطین ،خیر آباد فاز ۳ نازدشت وخراجی هستند.نماینده مردم شرق هرمزگان بیان داشت: در تلاش هستیم تا در طول سال اعتبارات وپروژه های دیگری که در سفر رئیس جمهور به هرمزگان مطرح کردیم را به این پروژه ها افزوده شود.

ذوالقدر عنوان داشت: با توجه به کثرت جمعیت روستایی در شهرستان‌های حوزه شرق هرمزگان که بیش  ۵۰ درصد جمعیت روستایی استان را در بر دارد توجه جدی به پروژه های زیر ساختی از جمله تامین آب آشامیدنی از ضرورتهای اجتناب ناپذیر است.

نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از مدیریت آبفای روستایی دراستان هرمزگان گفت: مجموعه اقدامات شرکت آب و فاضلاب روستایی استان هرمزگان در جهت حل مشکل بی آبی در روستاهای استان مطلوب است که می توان گفت مدیریت آب و فاضلاب استان از توانمند ترین مدیران استانی در کشور است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها