در نشست ستاد تنظيم بازار استان تاکیدشد؛

اجرای طرح ویژه نظارت بر بازار هرمزگان



صبح ساحل ، سیاسی - استاندار هرمزگان گفت: اتحادیه های صنفی و اتاق اصناف باید نظارت لازم را بر بازار انجام دهند.

فریدون همتی در نشست ستاد تنظیم بازار استان هرمزگان با بیان اینكه اتحادیه های صنفی و اتاق اصناف باید نظارت لازم را بر بازار انجام دهند، عنوان كرد: در كنار نظارت اتحادیه ها، دستگاه های اجرایی مسئول نیز نظارت و بازرسی از بازار را انجام می دهند اما كارها باید با تكیه بر خود بازاریان صورت گیرد.وی ادامه داد: اداره كل تعزیرات حكومتی و بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به طور دائم قیمت كالاها در بازار را رصد می كنند و با تخلفات نیز به طور قاطع برخورد خواهد شد.

استاندار هرمزگان افزود: انتظار داریم خود بازاریان و صنوف نیز كنترل و نظارت بر بازار را انجام دهند تا تخلفی صورت نگیرد.همتی با بیان اینكه جلسات تنظیم بازار به طور منظم در شهرستان های استان برگزار می شود، تصریح كرد: قیمت كالاهای اساسی نیز دائما كنترل می شود و برای كالاهایی كه منشا داخلی دارند، دلیلی برای افزایش قیمت وجود ندارد و دولت برای واردات كالاهای اساسی نیز یارانه و ارز لازم را اختصاص می دهد و دلیلی ندارد این كالاها با قیمت بالاتری عرضه شوند.

وی با تاكید بر اینكه همه باید خود را مسئول بدانیم و قیمت ها نباید بدون دلیل افزایش یابد، اظهار داشت: همه باید مراقبت و نظارت لازم را مدنظر قرار دهیم و هرجا موردی خارج از چارچوب اتفاق افتاد، طبق قانون با آن برخورد خواهد شد.

استاندار هرمزگان با بیان اینكه دشمن با توطئه افكنی بر علیه كشور ما جنگ اقتصادی به راه انداخته است، اضافه كرد: همان طور كه با مشاركت مردم در جنگ نظامی و دوران دفاع مقدس توانستیم بر دشمن غلبه كنیم در جنگ اقتصادی نیز می توانیم با تكیه بر مشاركت مردم پیروز شویم.

همتی گفت: بازاریان، تولیدكنندگان و عرضه كنندگان كالاها در خط مقدم جبهه جنگ اقتصادی قرار دارند و همه باید به وظیفه خود در این جنگ درست عمل كنیم.

وی خاطرنشان كرد: با توجه به روحیه خوب و مشاركت مناسبی كه مردم، بازاریان و مسئولان دارند می‌توانیم با كمترین التهاب در این جنگ اقتصادی بر دشمن پیروز شویم و پیروزی در جنگ اقتصادی موجب اقتدار كشور در حوزه اقتصاد همانند دیگر حوزه ها خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان نیز در این نشست گفت: بر اساس طرح ویژه نظارت بر بازار همه واحد‌های صنفی در مدت ۱۵ روز باید برچسب قیمت کالا را نصب کنند.

خلیل قاسمی افزود: با راه اندازی سامانه برخط ۱۲۴ در استان امکان ارسال الکترونیکی پرونده‌ها به تعزیرات و تماس با این سامانه از طریق تلفن همراه نیز فراهم می‌شود.

وی با اشاره به حمایت از واحد‌های تولیدی داخل استان هم گفت: برنامه اجرایی تولید لوازم التحریر و پوشاک فرم مدارس تولید داخل به تفکیک شهرستان‌ها ابلاغ شده است.رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت افزود: تابلو‌های تبلیغاتی در شهرستان‌ها برای اعلام قیمت کالا‌های اساسی اختصاص می‌یابد.قاسمی گفت: از ابتدای امسال بیش از ۲ هزار واحد صنفی متخلف، بیش از ۱۲ میلیارد تومان جریمه شدند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها