واکنش یک عضو شورای شهر بندرعباس به صدور احکام مشاوران کمیسیون اجتماعی شورا



صبح ساحل ، اجتماعی - یک عضو شورای شهر بندرعباس گفت: اقدامات هر عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس برآوردی از تفکرات آن عضو و احتمالاً برآوردی از تفکرات کسانی است که به وی رأی داده‌اند و این تفکر مستقل از تفکر دیگر اعضا شورا است. 

آبتین امیری، در واکنش به احکام صادره 12نفر روحانی و چهار نفر از دانشگاهیان، به عنوان مشاوران فرهنگی کمیسیون فرهنگی شورای شهر بندرعباس، افزود: صدور فله‌ای این‌گونه احکام را به صلاح شورا و مردم نمی‌دانم و این روش خود سبک جلوه دادن اصل مشاوره است و ای‌کاش براساس خرد جمعی قبل از اتخاذ چنین تصمیم‌هایی با دیگر اعضای شورا مشورت می‌شد.

عضو کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر بندرعباس اضافه کرد: نگاه قشری و بخشی آفت شورا است و اول به خودم و بعد به همه اعضا و همکاران عزیز تذکر می‌دهم که از این نگاه فاصله بگیرند چون اگر همه عضو شورا به‌صورت بخشی به یک قشر و جامعه خاص بچسبد و کلیت شورا و شهر را فراموش کند، شورا و شهرداری باهم غرق خواهند شد.

امیری خاطرنشان کرد: ما به‌عنوان عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس، مسئولیت مشخصی در این شورا داریم  که در ارتباط با مسائل شهری است و هنگامی‌که حاشیه بر متن غلبه کند، اصل مشکل لابه‌لای این سطحی‌نگری‌ها کم خواهد شد.

این عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس در مورد رویکرد فرهنگی خود در قبال مساجد اظهار کرد: به‌عنوان یک عضو شورای اسلامی در شهر بندرعباس بیشترین پیگیری شخصی را برای حل مشکلات مساجد و حسینیه‌های شهر بندرعباس داشته‌ام. براساس یک خرد جمعی برای اولین بار در بودجه شهرداری، اعتبار مشخصی را برای مساجد اختصاص داده‌ایم و در دیداری که با استاندار و پرتلاش استان داشتیم شخصاً از ایشان درخواست کردم که اعتباری را برای ساماندهی مساجد سطح شهر اختصاص دهد که با استقبال ایشان مواجه شد، بااین‌وجود معتقدم که هر چیزی باید در جای خودش استفاده شود و نباید مسائل را با یکدیگر قاطی کرد.

امیری در مورد معضلات شهر بندرعباس تصریح کرد: باید پرسید بزرگ‌ترین معضلات شهر بندرعباس چیست ؟ بزرگ‌ترین معضلات شهر بندرعباس مثل فاضلاب شهر، بافت فرسوده، بهداشت ساحل، آسیب‌های اجتماعی و ... است که هنوز نتوانسته به سامان برسد. ما برای حل این مشکلات نیازمند مشاوره متخصصان در حوزه‌های مختلف مثل مهندسین، قضات، وکلا، فرهنگیان و ... هستیم. جامعه دانشگاهی ما هنوز در حل مشکلات شهری به‌خوبی به بازی گرفته نشده است. متخصصین و مهندسین ما هنوز کانالی برای ارائه دیدگاه‌های خود به مجموعه شهری ندارند؛ در میان مهندسین ماکسانی هستند که نه‌تنها ایران بلکه حتی در خاورمیانه حرفی برای گفتن دارند ولی واقعاً تجربیات آن‌ها چه جایگاه در اداره شهر ما دارد؟

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما اعضای شورا بهتر است در یک دوره درست‌کار کنیم تا اینکه از ابتدای یک دوره با یارگیری‌های نمادین در فکر دوره‌های آینده باشیم، لذا برای نجات شهر از مشکلات موجود باید از اقدامات نمادین خودداری کرده و با کمک متخصصین به دنبال راه‌هایی باشیم که معضلات شهری را مهار کند.

طی روزهای گذشته 12نفر از چهره های روحانی شاخص هرمزگان و چهار نفر از دانشگاهیان، به عنوان مشاوران فرهنگی شورای شهر بندرعباس منصوب شدند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها