امدادرسانی اورژانس هرمزگان به 3هزار مصدوم سوانح جاده‌ای



صبح ساحل ، حوادث -   اعظم رام :هوا گرگ میش است،جاده خلوت.  راننده پراید که از سر شب از مبدا حرکت کرده بود و هیچ استراحتی نداشت کم کم پلک هایش روی هم قرار می گرفت  ولی به خود نهیبی می زد» تا یک ساعت دیگر منزل هستی ، طاقت بیار». هر از گاهی صدای ضبط خودرو را زیاد می کرد ، در تنهایی شعر می خواند تا با خواب مقابله کند  اما مغزش یاری نمی کرد ، یک دفعه چشمانش بسته شد و خودرو از جاده منحرف شد اما در یک لحظه به خود آمد و توانست خودرو را کنترل کند . دلش به دختر خردسالش تنگ شده بود، گاز خودرو را گرفت و به سمت مقصدش به راه افتاد تا هر چه زودتر دخترک را به آغوش بکشد.  تا بندرعباس راهی نمانده بود  که ناگهان راننده خواب آلود،  کنترل خودرو از دستش خارج شد و واژگون گردید... 

خودروی اورژانس  آژیر کشان به محل حادثه نزدیک شد، محل حادثه مملو از رهگذران بود که در آنجا جمع شده بودند. کادر درمانی  از افراد خواستند که محل را خلوت کنند، پس از پراکنده شدن افراد حاضر در آنجا با کمک پلیس  ، کادر  اورژانس  به کمک  مصدوم  که از خودرو به بیرون پرتاب شده بود شتافتند،بلافاصله پس از اقدامات اولیه مصدوم  را از مرگ نجات و وی را به بیمارستان انتقال دادند.  به گفته رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان هرمزگان ،در مدت 3 ماهه گذشته ،9 هزار و 956 بیمار و مصدوم، توسط اورژانس 115 استان خدمات رسانی شده اند که نسبت به مدت مشابهه سال قبل از رشد 1/12 درصدی برخوردار بوده است؛ از این تعداد، 3 هزار و 52 نفر جزء مصدومین ترافیکی بوده که نزدیک به 31 درصد از مصدومین را شامل می شود .

 این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد 6 و نیم درصدی برخوردار بوده است و 6 هزار و 904 نفر جزو مصدومین غیر ترافیکی بوده اند.دکتر امیرحسن اسدی 68 درصد مصدومین  را  بیماران مرد و 32 درصد  زن خواند و افزود: در این مدت   گروه سنی 30 تا 39 سال بیشترین تعداد مصدوم و بیمار را به خود اختصاص داده است. 

وی یادآور شد:  بعد از مصدومین حوادث ترافیکی، بیشترین تعداد مصدومین مربوط به بیماریهای از قبیل: فشار خون بالا، سکته حاد مغزی، ضعف و بیحالی و... بوده است. 

به صدا در آمدن 130 هزار بار تلفن 115 

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان در ادامه از به صدا در آمدن 130 هزار  بار  تلفن 115  خبر داد که  رشد 11 درصدی ماموریت های اورژانس 115 استان را شامل می شد.

دکتر اسدی از افزایش نزدیک به 5/11 درصدی در تعداد ماموریت های انجام شده توسط اورژانس 115 استان طی سه ماهه اول سال 97 نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد. وی  گفت: در این مدت  ،130 هزار و 262 تماس با اورژانس 115 استان گرفته شده و از این تعداد؛ 8 هزار و 367 تماس منجر به اعزام آمبولانس شده است. 65 درصد ( 5 هزار و 415 ماموریت) از ماموریت های انجام شده در حوزه شهر، 35 درصد ( 2 هزار و 952 ماموریت) از ماموریت های انجام شده، در جاده های خارج از شهر بوده است. 

دکتر اسدی  با بیان اینکه  64 درصد از مصدومین توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شده است گفت: 21 درصد از مصدومین خدمات سرپایی در محل فوریت دریافت نموده، 13 درصد حاضر به همکاری با اورژانس نشده و رضایت شخص داده اند و حد و 2 درصد در زمان وقوع حادثه و قبل از رسیدن آمبولانس فوت شده اند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها