مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان هرمزگان :

در طرح زیار ت اولی ماهیانه 300 نفر به مشهد مقدس اعزام می شوند



صبح ساحل ، اجتماعی - ابوالقاسم جراره در نشسیت خبری با رسانه های استان گفت : دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در اسفند ماه سال 95 در استان افتتاح شد و 18 ماه از فعالیت آن می گذرد.

وی گفت : بعد از بازگشایی دفتر استانی فرصت مناسبی برای شهرستان ها ایجاد گردید که در حرم حضرت علی ابن موسی الر ضا (ع) خدمت کنند که تاکنون 1400 نفر ثبت نام نموده اند که از بین ثبت نام شده ها 500 نفر آماده خدمت می باشند.

مسئول دفتر نمایندگی استان قدس رضوی در ادامه گفت : یکی دیگر از اقدامات دفتر استان طرح زیارت اولی ها بوده است که در این طرح خدمات به محرومین و کسانی که از نظر مالی توانایی زیارت امام رئوف را ندارند و 15 سال به زیارت نرفته اند و سن آنان 40 سال به بالا می باشد به مدت 3 روز مهمان امام رضا (ع) خواهند بود که تاکنون به طور میانگین ماهیانه 300 نفر به مشهد مقدس اعزام می شوند.

جراره در رابطه با اردوهای جهادی گفت : دو دهستان هدف به نام های شمیل وگاف داریم که بیشتر از ظرفیت های خادمیاران استفاده می شود و فعالیت عمرانی با مشارکت کمیته امداد و بسیج انجام می گیرد و در همین رابطه تاکنون 150 چشمه سرویس بهداشتی در سطح استان احد اث گردیده است و در حوزه فرهنگی در قالب طرح هفت روز در بهشت دانش آموزان نخبه را اعزام کرده ایم و در چند روز آینده یک کاروان 40 نفر ه اعزام خواهند شد.

جراره بیان کرد : یازدهمین دوره جشن های مردمی و بین المللی زیر سایه خورشید همزمان با 31 استان و 17 کشور در حال اجرا است. اهداف جشن های زیر سایه خورشید یکی از بر نامه های دهه کرامت است.مصطفی رجبیان مسئول فرهنگی و دبیر شبکه جوانان رضوی آستان قدس درهرمزگان نیز گفت : امسال برنامه ها وشعار هرچه دارم از تو دارم در حال اجرا است .

مصطفی رجبیان در سومین نشست ستاد بزرگداشت دهه کرامت هرمزگان، به تشریح ویژه برنامه های زیر سایه خورشید در این استان پرداخت و افزود: توزیع سه هزار بسته غذایی بین نیازمندان و فقرای استان هرمزگان یکی دیگر از این برنامه هاست.

 وی،حضور کاروان ۷۰ نفره خدام آستان مقدس علی بن موسی الرضا(ع) بر روی سکوی های نفتی در قلب خلیج فارس، اجرای میدانی گروه های سرود کانون های فرهنگی هنری مساجد در شهرهای بندرعباس و میناب را بخش دیگری از برنامه ها ذکر کرد.

رجبیان اضافه کرد: اعزام گروه های جهادی به محله های حاشیه شهر بندرعباس و دهستان شمیل و اعطای تسهیلات ازدواج خارج از نوبت از دیگر برنامه های جشن های مردمی زیر سایه خورشید در هرمزگان است.

وی، اجرای میدانی ۷ گروه نمایشی با موضوع فرهنگ رضوی، اعزام تیم های پزشکی و مشاوره خانواده به مناطق مختلف هرمزگان، مسابقه کتابخوانی، اجتماع خادمیاران پسر ویژه نوجوانان و اعزام هزار زائر اولی از خانواده های نیازمند به مشهد مقدس را از دیگر برنامه ها برشمرد.

منتظر تایید: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها