هاشمی تختی در دیدار با رئیس جمعیت هلال احمر ایران؛

زیرساخت‌های امدادی هرمزگان نیازمند ارتقاست



صبح ساحل ، سیاسی - نماینده حوزه انتخابیه بندرعباس گفت: هرمزگان استانی بحران‌خیز و نیازمند ارتقا زیرساخت های امدادی است.  

هاشمی تختی در دیدار با علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به شرایط ویژه طبیعی هرمزگان، اظهار داشت: هرمزگان به واسطه برخورداری از طول ساحل بالای هزار کیلومتر و همچنین ترددهای دریایی و زمین لرزه خیز بودن به یکی از مناطق حساس در حوزه مدیریت بحران های طبیعی تبدیل شده است.

وی در ادامه به وجود 14 جزیره بزرگ و کوچک مسکونی در این استان اشاره و افزود: وجود صنایع فلزی معدنی، پالایشگاه ها و بنادر تجاری از جمله بندر شهید رجایی، و همچنین مناطق و محدوده های نظامی و دفاعی در جای جای هرمزگان، و قرار داشتن در حاشیه تنگه هرمز جایگاه ویژه ای به استان داده است .

عضو کمیسیون عمرانی مجلس در ادامه به افزایش پلکانی جمعیت هرمزگان به ویژه شهر بندرعباس طی دو دهه اخیر اشاره و افزود: این شهر در حالی مسیر پیوستن به کلانشهرهای کشور را در پیش گرفته که با چالش های اساسی در زیرساخت ها و سکونت گاه های غیررسمی روبروست.

هاشمی تختی اظهار امیدواری کرد، جمعیت هلال احمر ایران با نگاهی جامع و بازبینی در تعاریف و ایجاد هماهنگی هر چه بیشتر در بین دستگاه های مربوطه بتواند در بعد افزایش توان سخت افزاری و نرم افزاری خود در هرمزگان گام های جدی بردارد.

نماینده شهرستان های بندرعباس، قشم، حاجی آباد، بندرخمیر و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی به زمین لرزه های بالای پنج ریشتر به وقوع پیوسته قشم، بستک و بندرعباس در سال های اخیر اشاره و افزود: با هماهنگی های خوبی که در آن زمان صورت گرفت توانستیم شرایط را در زمان نسبتا مناسبی در این مناطق به حالت طبیعی برگردانیم که جا دارد از تلاش های هلال احمر قدردانی کنیم.

اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر ایران نیز در ادامه با بیان اینکه این جمعیت ویژگی های طبیعی و بحران خیزی، هرمزگان را به خوبی دریافته است، افزود: تمام تلاش ما بر این است بتوانیم پیرو درخواست نمایندگان این استان و همچنین بررسی های کارشناسان خود، این استان را به ویژه در حوزه دریایی و امداد جاده ای و مدیریت بحران ها ویژه تر ببینیم.

هرگونه تغییر در تعرفه مسافرت های دریایی 

نیازمند تدبیر است

نماینده حوزه انتخابیه بندرعباس گفت: هر گونه تغییر در تعرفه مسافرت های دریایی طی شرایط کنونی نیازمند تدبیر و کار کارشناسی دقیق است.

حسین هاشمی تختی با اشاره به مباحث مطروحه پیرامون افزایش تعرفه شناورهای مسافری در هرمزگان، اظهار داشت: خط دریایی قشم بندرعباس و بالعکس در حال حاضر پرترافیک ترین خط دریایی مسافری کشور به شمار می رود، به نحوی که روزانه هزاران نفر از این خط برای دستیبانی به مرکز استان، دریافت خدمات، و مراجعه به محل کار و دانشگاه خود استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه این خط به نوعی به مثابه خطی درون شهری است، اضافه کرد: درست است از این خط استفاده های گردشگری نیز می شود، اما این خط، در دسته خطوط مسافری دریایی لوکس دسته بندی نمی شود و از همین روست که افزایش تعرفه جابجایی ها در این خط همواره مورد دغدغه و توجه خانواده ها و ساکنان قشم و بندرعباس قرار دارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه هر گونه افزایش و یا تغییر تعرفه ها در مبحث حمل و نقل نیازمند کار کارشناسی دقیق است، افزود: با توجه به تورم موجود و مشکلات اقتصادی کشور، تغییر هرگونه تعرفه در خط دریایی مسافری قشم بندرعباس می تواند منجربه نارضایتی  استفاده کننده گان از این خط شود و از طرفی با توجه به محدویت های ورود کالا به قشم، می تواند افزایش قیمت خدمات و کالا را نیز  سبب شود.

هاشمی تختی تصریح کرد: بیان این دیدگاه به منزله این نیست که تعاونی شناورداران و فعالان این حوزه حق و حقوقی ندارند، بلکه منظور کلی این است که باید کار کارشناسی صورت گیرد و حتی در صورت نیاز و امکان، دستگاه های متولی حمل و نقل دریایی و سازمان منطقه آزاد قشم، باید به سمت تامین یارانه برای تعادل تعرفه ها و رضایت طرفین پیش بروند.هاشمی تختی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: البته این راه هم باید اضافه کرد که در سال های اخیر هزینه های قابل توجهی برای تامین شناورهای پیشرفته کنونی مسافری در خطوط دریایی هرمزگان صرف شده که علاوه بر افزایش سیر و کاهش زمان مسافرت در این خطوط شاهد ارتقا قابل توجه ایمنی و استانداردها نیز هستیم که این امر هم باید مورد توجه مسافران قرار گیرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها