فرامرز بهمن زاده رئیس هیات ورزش دانش آموزی استان

تامین نشاط و سلامت دانش آموزان از اهداف هیات ورزش دانش آموزی است



صبح ساحل ، ورزشی -  حسین نارنجی نسب:تلاش ما درهیات ورزش دانش آموزی استان ایجاد زمینه حضور ورقابت صحیح توام با رفاقت و دوستی بین دانش آموزان استان می باشد.  

 فرامرز بهمن زاده در گفتگو با صبح ساحل گفت: هیات ورزش دانش آموزی پلی است میان ورزش تربیتی و ورزش قهرمانی تا ازاین طریق عرضه و شناسایی استعدادها وتوانمندی ها راه رشد و پیشرفت دانش آموزان در ورزش قهرمانی که درنهایت موجب تقویت تیم های ملی کشورمان خواهد شد.

وی بیان کرد: تامین نشاط و سلامت دانش آموزان درمدارس یکی از اهداف این هیات است به همین منظور برگزاری المپیاد درون مدرسه از جمله فعالیت هایی است که درتمامی مدارس به اجرا در می آید و فعالیت ها در مدارس به دو بخش عمده مدرسه قهرمان وکانون قهرمان ختم می شود.

بهمن زاده با اشاره به تشکیل انجمن های ورزشی اظهارداشت: درسال تحصیلی گذشته تعداد 36 انجمن ورزشی دختر و پسر دراستان تشکیل گردید.

وی افزود: خزانه استعدادهای ورزشی درمدارس قرار دارد و دانش آموزان از گذرگاه تعلیم و تربیت عبور می کنند و این استعدادها هستند که ورزش کشور باید برای شکوفایی آنها برنامه ریزی کند.

 وی در رابطه با بودجه هیات گفت: درمدت دوسال گذشته که این هیات فعالیت دارد بودجه ای به آن اختصاص داده نشده و تمامی اعزام ها از طریق همکاری معاونت ورزش و سلامت اداره کل بوده است  و درآخرین جلسه ای که درتهران برگزار شد،مقرر شد  از مهرماه سالجاری برای هیات های ورزش دانش آموزی قرار است بودجه ای درنظر گرفته شود که اگر عملی شود تحول خوبی درهیات ورزش دانش آموزی اتفاق خواهد افتاد .

رئیس هیات ورزش دانش آموزی استان در ادامه گفت: در سال تحصیلی گذشته درمدارس با برنامه ریزی انجام شده فعالیت های ورزشی با نام مدرسه قهرمان در تمامی مدارس استان برگزارشد وتیم مدارس قهرمان در مسابقات استانی شرکت کردند و پس از قهرمانی دراستان به مسابقات کشوری اعزام شدند.

دررشته بسکتبال ابتدایی خوشبختانه تیم مدرسه علوم پزشکی به عنوان نماینده استان در مسابقات آموزشگاه های کشور شرکت کرد وموفق به کسب نایب قهرمانی در سطح مدارس ابتدایی کشور شد. وی در رابطه با اعزام تیم های ورزشی دانش آموزی اظهارداشت: در تابستان امسال با همیاری معاونت ورزشی وتندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان ومدارس تیم های مدرسه قهرمان بسکتبال، هندبال، والیبال،بدمینتون، کشتی و دو ومیدانی به مسابقات قهرمانی آموزشگاه های کشور اعزام شدند. بهمن زاده درادامه گفت: خوشبختانه در سال های اخیر مشکل کمبود تجهیزات و فضاهای ورزشی در مدارس با کمک اداره کل آموزش و پرورش استان ونوسازی مدارس برطرف شده و امروز معلمان و مربیان تربیت بدنی درمدارس دارای تخصص های ویژه هستند و در بخش های مربیگری، داوری در سطح ملی دارای کارت هستند که این خود کمک بزرگی برای رشد و توانمندی آنها درکشف استعدادها موثر خواهد بود.

وی اظهارداشت: در سال گذشته مسابقات ورزشی دانش آموزان هرمزگان با برگزاری المپیاد های ورزشی درون مدرسه ای ومشارکت حدود 70 درصد دانش آموز در سطح مدرسه و برگزاری مسابقات بین کلاسی انجام شد که رویکرد و محور اصلی هیات ورزش مدارس استان ایجادنشاط و شادابی و تحرک و پویایی در بین دانش آموزان است.

وی دادمه داد: در راستای اجرای  این رویکرد یکی از فعالیت های منظم و موثر برای دانش آموزان برگزاری مسابقات ورزشی است چرا که دراین فعالیت ها محور اصلی خود دانش آموز است.

بهمن زاده بیان کرد: براساس سیاست های برگرفته از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبنی بر دانش آموز محوری ومشارکت محوری، با برگزاری مسابقات ورزشی در سطح مدرسه ، منطقه و شهرستان ها و استان به دنبال جذب مشارکت تمامی دانش آموزان دراین حوزه بسیا رتاثیرگذار بوده ایم. 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها