ترانه‌های هرمزگانی از این پس ثبت می‌شوند



صبح ساحل ، هنری - معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: در جهت پاسداشت گویش محلی و حفظ غنای ترانه و آثار ترانه‌سرایان هرمزگان، شورای ترانه این استان تشکیل شد.

‌سعید موحدی ‌بیان کرد: در جهت پاسداشت گویش محلی و حفظ غنای ترانه و آثار ترانه‌سرایان هرمزگان، شورای ترانه این استان تشکیل شد.

وی ادامه داد: این شورا که برای اولین مرتبه تشکیل شده است، وظیفه ضبط، اجرا و ثبت ترانه‌های ترانه‌سرایان هرمزگان را بر عهده دارد.

موحدی تصریح کرد: تشکیل این شورا اهمیت زیادی در زبان و ادبیات بومی هرمزگان دارد و این شورا می‌تواند راهکاری برای ثبت ترانه‌های بومی و ... باشد.

این مقام مسئول اضافه کرد: از این پس تمام ترانه‌سرایان هرمزگان می‌بایست برای ترانه‌های خود، ثبت و اجرایشان از شورای ترانه مجوز دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: بانک ترانه نیز با همت این شورا راه‌اندازی شده است تا ترانه‌سرایان بتوانند در این بانک ترانه‌های خود را به معرض نمایش بگذارند.

موحدی ابراز کرد: اعضای شورای ترانه استان هرمزگان را محمدعلی قویدل، مجید ذاکری، سامان سایبانی و بلقیس بهزادی تشکیل می‌دهند.

وی در پایان گفت: این شورا ترانه‌ها را از لحاظ فنی بررسی می‌کند و در صورت نیاز اصلاحیه‌های آن را به ترانه‌سرایان ابراز می‌کند که می‌تواند تأثیر به سزایی در بهبود کیفی ترانه‌های ترانه‌سرایان هرمزگان داشته باشد./ ایسنا 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها