نیازمند نگاه ویژه ملی برای توسعه شهرستان میناب هستیم



صبح ساحل ، اجتماعی -  نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه میناب به شهری توسعه‌یافته و آباد تبدیل شود، گفت: نسبت به پاکسازی محلات و زیباسازی میناب، اقدامات مضاعف صورت گیرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمصطفی ذوالقدر نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در نشست ستاد بازآفرینی شهری شهرستان میناب اظهارداشت: میناب باید به شهری توسعه‌یافته و آباد تبدیل شود.

وی ضمن تشکر از فرماندار ویژه شهرستان میناب، شهردار، مدیرکل راه وشهرسازی استان هرمزگان و دیگر مسؤولان افزود: نسبت به پاکسازی محلات و زیباسازی میناب اقدامات مضاعف صورت گیرد.

محمد احمدی فرماندار ویژه میناب نیز با اشاره به سند ملی و ابلاغ دولت در خصوص بازآفرینی شهری اظهارداشت: براساس اولویت و شرایط شهرستان میناب و مطالعات انجام شده درخصوص بافت فرسوده، این برنامه باید در شهرستان میناب عملیاتی شود.

وی افزود: مسؤولان شهرستان میناب با پیگیری و برنامه‌ریزی به دنبال ایجاد شهری زیبا و توسعه‌یافته هستند.فرماندار ویژه شهرستان میناب با بیان این مطلب که بیش از 47 درصد میناب را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد تصریح‌کرد: اقدامات اجرایی در این محلات باید به صورت جهادی و شبانه‌روزی صورت گیرد.

احمدی همچنین گفت: 12 محله که اکنون به‌عنوان بافت فرسوده مشخص شده است اغلب افراد در این محلات از اقشار پایین جامعه هستند و باتوجه به قدمت شهرستان میناب، نیازمند نگاه ویژه استانی و ملی برای توسعه این شهرستان می‌باشیم.وی افزود: دولت به دنبال ایجاد عدالت اجتماعی، نوسازی و بازسازی در شهرها است که در شهرستان میناب نیز این موضوع با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی، عملیاتی می‌شود.فرماندار ویژه میناب در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به پاکسازی محلات میناب گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته و با کمک دهیاران و دستگاه‌های اجرایی شهرستان میناب و براساس اولویت پاکسازی محلات صورت می‌گیرد.

سجاد سلطانی شهردار میناب نیز در این جلسه گفت: طرح بازآفرینی شهری میناب از محله هومشی میناب آغاز می‌شود.وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، خیابان 24 متری از خیابان شهید جهانگیر امینی به بلوار بسیج احداث خواهد شد.شهردار میناب همچنین اذعان‌کرد: نقشه این پروژه طوری طراحی شده است که با کمترین هزینه عملیاتی شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: با جذب اعتبارات لازم، شاهد اجرای این پروژه و دیگر پروژه‌ها در محلات میناب باشیم.غلامی معاون اداره‌کل راه و شهرسازی استان هرمزگان نیز در این جلسه با اشاره به بافت فرسوده میناب گفت: مطالعات آن انجام شده است.وی با بیان این مطلب که میناب به‌عنوان دومین شهرستان استان هرمزگان است اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات در خصوص احیاء بافت فرسوده میناب در حال انجام است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها