درنشست حفاظت منابع استان تاکیدشد؛

بارانی در راه نیست،درمصرف آب صرفه جویی کنید



صبح ساحل ، سیاسی - استاندار هرمزگان گفت:مرحله دوم آب شیرین کن بندرعباس با ظرفیت ۲۰ هزار مترمکعب تا پایان امسال به بهر ه برداری می‌رسد.

فریدون همتی در نشست حفاظت منابع استان افزود: سد سرنی هم تا پایان سال به بهر ه برداری می‌رسد.همتی افزود: امسال آب آشامیدنی شهر بندرعباس با آب شیرین کن‌ها و سد‌های پایین دست شمیل و نیان تامین می‌شود.

استاندار هرمزگان گفت: انتقال آب از سد سرنی تا تصفیه خانه میناب در دستور کار است.

همتی افزود: مصرف روزانه آب شهر بندرعباس تابستان ۲ هزار و ۶۰۰ لیتر بر ثانیه بود که مردم هزار لیتر صرف جویی کردند و تابستان به خوبی سپری شد.مدیر عامل شركت آب منطقه ای هرمزگان عنوان كرد: كمبود بارش در پاییز و پیش بینی كمبود بارش در زمستان باعث تشدید محدودیت های آبی در استان شده است.

هوشنگ ملایی نیز در این جلسه بیان كرد: در 21 ماه گذشته هیچگونه بارش تاثیر گذاری  در حوزه آبریز سد های استان نداشته كه این امر مشكلات زیادی را به همراه داشته است.

وی در ادامه اظهار كرد: در صورت بارش مناسب در فصل زمستان و وجود آب در مخزن  سدهای استقلال، شمیل ، نیان و آبگیری سد سرنی میتوان به تابستانی با تنش كمتر امیدوار بود.

این مقام مسئول با ارائه گزارشی از شرایط و وضعیت منابع آب های زیر زمینی استان هرمزگان گفت: با توجه به وجود 54 دشت ممنوعه در استان همچنین شرایط بحرانی دشت میناب توانستیم بعد از چهار دهه انتقال آب از میناب به بندرعباس را متوقف كنیم.

مدیر عامل شركت آب منطقه ای هرمزگان در ادامه افزود: تعداد 12 هزار و 332 چاه، چشمه و قنات در بندرعباس، میناب و خمیر وجود دارد كه غالب انها غیر قابل بهره برداری هستند.

ملایی با تاكید بر اینكه تعداد چاه ها تنها در استان طی 45 سال اخیر به 23 هزار عدد رسیده تصریح كرد: افزایش 190 درصدی شوری آبخوان این بحران را برای ما پر رنگتر می كند.

وی در ادامه در خصوص اعلام بارندگی در استان اعلام كرد: كاهش بارندگی سال آبی 96-97 استان هرمزگان نسبت به دوره دراز مدت منفی 95 درصد و کاهش بارندگی حوزه های آبریز سدهای استان نسبت به بلند مدت منفی 92 درصد بوده است.

مدیر عامل شركت آب منطقه ای هرمزگان درباره تغییرات حجم جریانهای سطحی سالانه استان گفت: در میزان جریان های سطحی سالانه نیز با 65 درصد كاهش رو به رو هستیم.

هوشنگ ملایی  مدیر عامل شركت آب منطقه ای هرمزگان در یاداوری منابع تامین آب شرب شهرهای بندرعباس و بندر خمیر نیز عنوان كرد: در حال حاضر با میزان تولید هزار و 580 لیتر برثانیه آب بندرعباس و خمیر  از چاههای زیر دست سد  نیان، چاههای حاشیه سد شمیل، چاه قنات سد شمیل و سیستم جمع آوری نشت آب سد شمیل تامین می شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی

میهمان هرمزگانی‌ها 

استاندار هرمزگان از سفر رئیس مجلس شورای اسلامی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری به هرمزگان خبر داد.

فریدون همتی عنوان کرد: سفر دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به استان هرمزگان روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری انجام می شود.

وی ادامه داد: در این سفر، رئیس مجلس شورای اسلامی از شهرستان های جاسک، حاجی آباد، بندرلنگه، بندرخمیر و بندرعباس بازدید خواهد داشت.

استاندار هرمزگان افزود: با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در این شهرستان ها، تعدادی از پروژه ها افتتاح و عملیات اجرایی تعدادی از پروژه ها نیز آغاز خواهد شد.

همتی تصریح کرد: با توجه به اینکه در آستانه بررسی لایحه بودجه سال 98 در مجلس قرار داریم، در این سفر تلاش خواهیم کرد تا نیازهای بودجه ای مناطق مختلف استان به رئیس مجلس شورای اسلامی منتقل شود. 

وی گفت: این سفر دستاوردها و ثمرات خوبی برای استان هرمزگان خواهد داشت و رئیس مجلس شورای اسلامی از نزدیک با مسائل مختلف استان آشنا خواهد شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها