نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد؛

مسجد جامع بندرعباس آبروی هرمزگان است



حضرت آیت الله نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه موقت بندرعباس در نشست خبری و در جمع خبرنگاران به بررسی مشکلات موجود در استان پرداخت . در این جلسه خبرنگاران و مدیران مسئول نشریات استان به مشکلات متعدد موجود در جامعه اشاره کردند، که بعد از سخنان خبرنگاران، نماینده ولی فقیه به توضیح در رابطه با مشکلات مطرح شده پرداخت.

خطیب جمعه بندرعباس با اشاره به عدم نقدپذیری بعضی از مسئولین بیان کرد : متاسفانه در جامعه کنونی ما فرهنگ انتقاد و نقدپذیری جایی ندارد، البته این اشکال را فقط نمی‌توان به مدیران و مسئولین ربط داد بلکه آحاد مردم جامعه هم فرهنگ نقدپذیری را ندارند، وی ادامه داد هر مسئولی که قصد پیشرفت داشته باشد باید انتقاد پذیر باشد همچنین یک جامعه اگر بخواهد در راستای توسعه مناسب و پیشرفت حرکت کند نیز باید مردمی نقدپذیر داشته باشد. ایشان افزود: یکی از وظایف رسانه ها ترویج فرهنگ نقدپذیری در بین آحاد مردم جامعه است و باید با قلمزدن در این راستا مردم را با موضوع انتقاد و نقدپذیری آشنا کنید.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در خصوص وضع موجود بازار و مشکلات اقتصادی نیز اظهار داشت: مشکلات اقتصادی حاکم بر جامعه امری غیرقابل انکار است و تحریم های ظالمانه دشمنان این مردم تاثیراتی در مبحث اقتصادی داشته است، اما متاسفانه دولت و خود مردم هم در دامن زدن به این مشکلات هم بی تاثیر نیستند، دولت به این لحاظ که نتوانسته مقدار کالا و قیمت آن را کنترل کند و برخی از مردم هم به لحاظ اینکه نحوه خرید اشتباه را انجام می‌دهند مقصران این موضوع هستند، وی با اشاره از روایتی از حضرت امام صادق(ع) بیان کرد ؛ روزی در بازار قحطی گندم آمد و مردم شهر برای تامین گندم مورد نیازشان با مشکل مواجه شدند، یک روز امام صادق(ع) از مباشر خود سوال کرد؛ آیا در انبار خانه ما گندم مورد نیاز مصرف خانه موجود است؟ 

مباشر ایشان در پاسخ جواب داد؛ بله خوشبختانه انبارهای خانه پر از کیسه های گندم است، سپس امام با نارحتی از این کار، سریعا دستور داد گندم اضافی را به بازار ببرند و دست مردم برسانند. اما در حال حاضر مردم ما چنین دیدگاهی را ندارند، بعضا مشاهده 

می شود یک کالا بیشتر از حد مصرف توسط مردم خریداری شده است و همین امر منجر به کمبود آن کالا و در نهایت گران شدن قیمت آن کالا می شود و همین امر باعث نابسامانی های بازر می شود، هرچند دولت هم باید وظیفه کنترل بر قیمتها و کمبود کالا در بازار را به درستی انجام دهد، لذا در این خصوص متاسفانه خود مردم هم در این نابسامانی شریک دولت هستند، همچنین از رسانه ها برای ترویج فرهنگ درست مصرف کردن هم انتظار همکاری دارم.

آیت الله نعیم آبادی در رابطه با استفاده از ظرفیتهای دریا  بیان کرد: بارها به مسئولان گوشزد کرده ام که مشکل کم آبی را باید از طریق دریا حل کنید، استان هرمزگان با وجود همجواری با دو دریای خلیج فارس و دریای عمان نباید مشکل کم آبی داشته باشد، احداث آبشیرینکن‌ها باید در استان با سرعت بیشتری انجام شود.

وی گفت: در یک زمان بسیار به مسئولین اعلام کردم آبشرینکن های بندرعباس را برنامه ریزی و احداث کنید و آب میناب را به بندرعباس نیاورید ولی متاسفانه گوش نکردند  و آنقدر آب از میناب به بندرعباس انتقال دادند که امروز شاهد خشکسالی در میناب هستیم ، لذا مجددا از همه مسئولین امر درخواست دارم نسبت به احداث این آبشیرینکن ها اقدامات بیشتری را انجام دهند، ایشان همچنین با اشاره به ظرفیت بالای گردشگری دریایی بیان کرد در حوزه گردشگری دریایی نیز این دریا بهترین پتانسیل را دارد و چه اشتغالزایی عظیمی از طریق همین دریا و گردشگری آن می‌توان برای جوانان هرمزگانی ایجاد کرد که البته متاسفانه این مهم زیاد دیده نمیشود، در رابطه با خورها نیز باید انتقال فاضلاب به دریا سریعا متوقف شود و با بازسازی خورها و هدایت آب دریا به این خورها بستر مناسبی را برای برنامه های تفریحی و گردشگری فراهم کرد. لذا معتقد هستم دولت در هر کاری کارشناس نیست و باید با استفاده از بخش خصوصی و علم کارشناسانه بخش خصوصی به حل مشکلات در این حوزه ها بپردازد و نقش رسانه ها در این موارد نیز باید بسیار پررنگ باشد .

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان مسجد جامع بندرعباس را آبروی استان هرمزگان دانست و با اشاره به اینکه از روزی که اسلام به ایران آمد تا امروز، مسجدی به این بزرگی ساخته نشده است، خاطرنشان کرد: مسجد جامع بندرعباس اصلا بودجه دولتی ندارد و مجموع کمک‌های مردمی نیز 150 میلیون ریال است.

در خصوص واگذاری مجتمع تجاری نور به بانک و بلاتکلیفی خریداران مغازه‌های این مجتمع و مراجعه معترضان به وی بیان کرد: ابتدا قرار بود ستاد نماز جمعه این مجتمع تجاری را ساخته و با درآمد فروش مغازه‌های آن، هم مصلا را بسازد و هم هزینه‌های جاری مصلا را پس از تکمیل آن، تأمین کند. آیت‌الله نعیم‌آبادی در خصوص مسئله بی‌کاری در جامعه تصریح کرد: ریشه اصلی بیکاری به دانشگاه برمی‌گردد چراکه شغل به‌درستی تعریف نشده و همه به دنبال پشت‌میزنشینی هستند، علم و دانش برای زیستن و بزرگ‌ترین سرمایه زندگی است.

بابک پارسا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها