در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مطرح شد؛

اولویت کارها،ایجاد اشتغال برای جوانان هرمزگان



استاندار هرمزگان گفت: در بودجه سال جاری میزان اعتبارات تملک دارایی و توازن منطقه‌ای اختصاص یافته به هرمزگان برای انجام پروژه های عمرانی بالغ بر ۱۰۲۰ میلیارد تومان است.

دکتر فریدون همتی در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان هرمزگان با اشاره به ارائه گزارشی از قانون بودجه سال ۹۸ در این نشست، عنوان کرد: در بودجه سال جاری میزان اعتبارات تملک دارایی و توازن منطقه‌ای اختصاص یافته به هرمزگان برای انجام پروژه های عمرانی بالغ بر ۱۰۲۰ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: استان هرمزگان از این لحاظ رتبه هفتم کشور را به خود اختصاص داده و تلاش می‌کنیم با استفاده از این اعتبارات طرح‌های عمرانی در هرمزگان تقویت و تکمیل شوند.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه میزان بودجه جاری هرمزگان در سال جاری بالغ بر ۳۴۴ میلیارد تومان است، افزود: انضباط مالی باید در دستگاه‌های اجرایی استان حاکم و رعایت شود.

همتی با اشاره به افزایش میزان حقوق و دستمزد کارکنان دستگاه‌های اجرایی در سال جاری، تصریح کرد: تمامی کارکنان و کارمندان مجموعه دستگاه‌های اجرایی با ایثار و فداکاری در حال تلاش هستند و با این افزایش حقوق سعی می کنیم بخشی از زحمات آنها جبران شود.وی گفت: سال ۹۸ سالی است که همه با هم باید تلاش کنیم تا توطئه های دشمنان از جمله تحریم ها خنثی و بی اثر شود.

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه تلاش می کنیم میزان بودجه هرمزگان به سطح قابل قبول تری برسد، تصریح کرد: تمامی مدیران و نمایندگان استان باید تلاش کنند که سهم بیشتری از ردیف های بودجه ای متمرکز ملی به هرمزگان اختصاص یابد.

همتی خواستار نظارت دقیق و منظم فرمانداران بر روند اجرای پروژه های عمرانی در شهرستان ها شد و بیان داشت: مجموعه دستگاه های اجرایی باید به صورت یکپارچه در شهرستان ها زیر نظر فرمانداری‌ها فعالیت کنند.وی اظهار داشت: در توزیع منابع و اعتبارات باید سیاست در اولویت قراردادن اختصاص بودجه به پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالاتر رعایت گردد تا طرح‌های عمرانی با سرعت بیشتری تکمیل و بودجه به شکل بهینه تری هزینه شود.استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: در راستای پرداخت مطالبات پیمانکاران طرح‌های عمرانی، باید از ظرفیت قانونی تهاتر با جدیت و دقت بیشتری استفاده کنیم تا روند پرداخت مطالبات پیمانکاران تسریع شود.

همتی با تاکید بر اینکه اولویت همه کارهای ما ایجاد اشتغال برای نیروهای بومی و جوانان استان هرمزگان است، خاطر نشان کرد: این استان به نیروی انسانی خوب در همه عرصه‌ها نیاز دارد و باید برای ترویج فرهنگ کار تلاش بسیاری داشته باشیم. استاندار هرمزگان همچنین با اشاره به  سفر مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به بندرعباس گفت:طبق توافقات انجام شده طرح های جامع با هدف توسعه گردشگری دریایی با مشارکت سازمان بنادر و دریانوردی در بنادر هرمزگان طبق اولویت اجرایی آغاز می شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی هرمزگان نیز گفت:بر اساس قانون بودجه امسال حضور مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی در هیات مدیره شرکت‌های دولتی ممنوع است.

دریانورد افزود: اداره‌های دولتی تا سقف ۱۰ درصد می‌توان طرح‌های عمرانی جدید تعریف کنند، اما اولویت اصلی بودجه عمرانی در استان به تکمیل طرح‌های نیمه تمام است.احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: باید صدور مجوز و همکاری دستگاه‌های اجرایی با سرمایه گذاران تسهیل شود.وی افزود:قانون نیز به بنگاه‌های اقتصادی اجازه سرمایه گذاری و ساخت مدرسه و مسجد داده است و بر مسولیت‌های اجتماعی این واحد‌های تولیدی تاکید شده است.

مرادی گفت: مردم هرمزگان سختکوش اندکه در شرایط بسیار سخت قادر به کارکردن هستند و نگاه پیمانکاران و شرکت‌های خصوصی باید در استفاده از نیرو‌های بومی باشد.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها