در یک استیضاح پر ماجرا؛

وزیر کار بیکار شد



صبح ساحل، سیاسی _ بعد از مدت ها مجادله بر سر ماندن و رفتن مرتضوی و پافشاری رییس جمهور برماندن وی سرانجام وزیرکار دولت نهم قربانی یک انتصاب در سازمان تامین اجتماعی شد.

 

جلسه استیضاح دیروز عصر که با حضور رییس جمهور به صورت علنی برگزار شد بار دیگر فرصتی شد برای  اینکه رییس جمهور شواهد خود علیه مخالفان وزیرش را رو کند. حتی عده‌ای از نمایندگان مجلس از آن به عنوان اینکه سرانجام بگویم بگویم های احمدی نژاد نتیجه داده، یاد کردند.در شرایطی که حضور رییس جمهور برای پاسخ به نمایندگان درماه گذشته بنا به مصالح بر خلاف روال احمدی نژاد بدون جنجال وهیاهو صورت گرفت حضور روزگذشته بویژه با طرح موضوع مکالمه وملاقات‌های مرتضوی و فاضل لاریجانی بار دیگر فضای سیاسی کشوررا به مرحله دیگری وارد کرد.احمدی نژاد که به نظر می رسد مصمم تر از همه مخالفانش حاضر به ترک مجادلات  نیست همچنان دربیشتر برنامه ها و اهدافش ذره ای از آنچه تعریف خود از حوزه اختیارات و مسئولیت رییس جمهور  می خواند عقب نمی کشد. سخنان مردم پسند وظاهرا حق به جانب او همواره رقبایش را در موقعیتی دشوار قرار داده است.

 

رای قاطع نمایندگان در عدم اعتماد به وزیر کابینه دهم

 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با 192 رای به استیضاح شیخ الاسلامی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رای دادند.

 

در جلسه علنی روز یکشنبه  مجلس شورای اسلامی که به بررسی استیضاح عبدالرضا شیخ‌الاسلامی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اختصاص داشت، بعد از سخنان نمایندگان موافق و مخالف استیضاح، رای گیری صورت گرفت که در نهایت شیخ‌الاسلامی موفق به کسب مجدد رای اعتماد نشد .بر این اساس از مجموع  272 رای ،  شیخ الاسلامی  با  192 رای موافق،  56 مخالف و  24 ممتنع نمایندگان مجلس شورای اسلامی از وزارت  تعاون، کار و رفاه اجتماعی برکنارشد.

 

گفتنی است شیخ الاسلامی  نخستین وزیر وزارتخانه  "‌تعاون، کار و رفاه اجتماعی" است که از ادغام سه وزارتخانه "کار و امور اجتماعی"،‌ "تعاون" و "رفاه و تامین اجتماعی" براساس ماده ۵۳ لایحه برنامه پنجم توسعه بوجود آمده است.نمایند گان با  ۲۰۴ رای موافق،‌  ۳۱ رای مخالف و  ۱۰ رای ممتنع از مجموع  ۲۴۶ رای ماخوذه به شیخ الاسلامی برای وزارتخانه  "‌تعاون، کار و رفاه اجتماعی" در تاریخ  12 مرداد ماه ، 1390 به وی رای اعتماد داده بودند.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها