رئیس دفتر رهبر انقلاب از اقدامات آیت الله نعیم آبادی گفت

احداث 400 مسجد در 29 سال فعالیت



حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر انقلاب گفت: قبل از انقلاب برگزاری نماز جمعه ضعیف بوده و حتی بسیاری از مردم از نحوه به‌جا آوردن این فریضه آگاهی نداشتند چون با نمازهای یومیه تفاوت دارد. یکی از برکات انقلاب زنده کردن ارزش‌های فراموش‌شده است. اکنون نزدیک به 400 نماز جمعه در هفته برگزار می‌شود.

وی افزود: خاندان پهلوی دشمنی شدیدی با اسلام و ارزش‌های اسلامی داشتند. کشف حجاب و اجبار نوامیس مسلمانان به بی‌حجابی از اقدامات رضا پهلوی بود. در آن زمان بسیاری از افراد از ترس جانشان از لباس روحانیت خارج شدند. در زمان محمدرضا پهلوی نیز بسیاری از مناصب مهم و بزرگ و خطیر حکومتی در اختیار غیرمسلمانان بود؛ اما امام با پشتیبانی ملت رژیم تا دندان مسلح نظامی را برانداخت.

رئیس دفتر رهبر انقلاب گفت: الآن نیروهای مسلح ما در اوج هستند و توانستند پهباد آمریکایی را نابود کنند و همه محاسبات آن‌ها را به هم بریزند بطوریکه آمریکایی‌ها از قدرت نیروهای سپاه متعجب شده‌اند.

 

وی افزود: سفارشم به کارگزاران دولت در این استان محروم، خدمت‌رسانی به مردم است. کسی که از ارتزاق بیت‌المال استفاده می‌کند مسئولیت دارد. بندرعباس امروز با بندرعباس قدیم تغییرات بسیاری کرده است و این از خدمات نظام به مردم است. آیت‌الله نعیم‌آبادی در طول 29 سال خدمت نزدیک به 400 مسجد احداث کرده‌اند و این از آثار ماندگار خواهد بود و اکنون مسجد کم‌نظیری در بندرعباس در حال ساخت است. وی تأکید کرد: حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی زاده که یک رودانی و هرمزگانی است را تنها نگذارید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی گلپایگانی همچنین پیام رهبر انقلاب درباره انتصاب حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی زاده را قرائت کرد و در پایان از علما خواست با توجه به فرمایشات رهبر، خطبه‌های کوتاه‌تری ایراد کنند.

 

هاشمی تختی نماینده مردم هرمزگان در مجلس به نمایندگی از وکلای ملت هرمزگان در مراسم تکریم و معارفه حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی زاده نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان و امام‌جمعه بندرعباس، ضمن تشکر از رهبر انقلاب برای انتخاب یکی از علمای هرمزگان گفت: قریب به یک سال برای جایگزینی آیت‌الله نعیم‌آبادی کار شده است و از کسانی که کمک کردند تا رهبری به این جمع‌بندی برسند تشکر می‌کنم. رهبری با این انتخاب آرامشی را به جامعه تزریق کردند تا بعد از رفتن آیت‌الله نعیم‌آبادی خلأ احساس نشود. هرمزگان استانی با جمعیت شیعه و سنی، مهاجرانی از سراسر کشور و جریان‌های سیاسی پررنگ است که می‌توانست منشأ اختلاف باشد اما با تلاش آیت‌الله نعیم‌آبادی به وحدت و همدلی تبدیل شد.

وی به یکی از اقدامات آیت‌الله نعیم‌آبادی اشاره کرد و گفت: نهضت مسجد سازی یکی از اقدامات قابل‌تقدیر ایشان است.

هاشمی تختی افزود: اخیراً نامه‌ای به فرماندهی سپاه نوشتم که اگر دفاع از کشور لازم باشد اولین کسی خواهم بود که مجلس را کنار گذاشته و پشت سر رهبری خواهم ایستاد. با توجه به پاسداری مردم هرمزگان از مرزهای کشور از رهبری تقاضا دارم روزی را بنام خلیج‌فارس یا مردم هرمزگان نام‌گذاری کنند. وحدت شیعه و سنی در هرمزگان الگویی برای کشور و این استان تبدیل به کارگاه سازندگی شده است.

 حاج علی اکبری رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور به بیان اهمیت نماز جمعه پرداخت و گفت: امسال چهلمین سال تأسیس نماز جمعه در جمهوری اسلامی است و امروز در همه استان‌های کشور نماز جمعه برگزار می‌شود. نمازی که به مردم بصیرت و وحدت داد و روحیه مقاومت و ایثارگری را در مردم ایجاد کرد.

وی ابراز داشت: این جلسه به مناسبت نماز جمعه تشکیل‌شده است و علاوه بر آن از زحمات 29 ساله آیت‌الله نعیم‌آبادی تقدیر و تشکر می‌شود. اکبری ضمن تأکید بر جامه عمل پوشاندن رهنمودهای رهبری گفت: باید قدرشناس جایگاه نمایندگی ولی‌فقیه در استان باشیم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها