استاندار هرمزگان:

غرب هرمزگان غنی از فرهنگ است



استاندار هرمزگان شنبه شب در نشست با فعالان فرهنگی، هنری و رسانه ای شهرستان های غرب هرمزگان که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، گفت: فرهنگ و هنر متنوعی در مناطق مختلف کشور وجود دارد که در واقع از آن ایران اسلامی است و منطقه غرب هرمزگان بویژه بندرلنگه از این امر غنی است.

فریدون همتی افزود: منطقه غرب هرمزگان به عنوان قلب تپنده کشور بوده و هست که باید فرهنگ توسعه را با کمک هنرمندان احیا کنیم.

وی با اشاره به این که حوزه  فرهنگ وهنر در مسیر تعالی خود یک محیط سالم برای همگان فراهم می آورد، گفت: جامعه ای که غنی از فرهنگ و هنر باشد روز ‌به‌ روز در مسیر تعالی قرار می گیرد و در راستای رسیدن به اهداف، انگیزه و نشاط بیشتری دارد.

همتی ادامه داد: شهرستان بندرلنگه از قدمت و تاریخ طولانی و آداب، سنن و رسوم متنوعی برخوردار است.

استاندار هرمزگان اظهارداشت: برای توسعه زیرساخت‌های بندرلنگه باید فرهنگ سازی در زمینه های مختلف به ویژه در حوزه فرهنگ کار و اشتغال صورت گیرد.

تبدیل بندرلنگه به قطب پرورش میگو

استاندار هرمزگان یادآورشد: مهم ترین ظرفیت و استعداد بندرلنگه قرارگرفتن در کنار آبهای خلیج فارس و برخورداری از ساحل طولانی است که برای شکوفایی و رونق اقتصاد دریا محور و گردشگری در این شهرستان تلاش می کنیم.

همتی ادامه داد: ستعداد خدادادی منطقه غرب هرمزگان ،اقتصاد دریایی است و توسعه بندری شهر لنگه، با استفاده از استعدادهای همچون پرورش میگو و ماهی در قفس  وجود دارد و تمام تعاونی های دریایی باید درگیر در بخش حوزه اقتصادی دریایی باشند.

 وی یبان داشت:  سرمایه گذاری‌های بزرگ در حوزه پرورش میگو و ماهی در شهرستان بندرلنگه در حال انجام است که این منطقه را به قطب پرورش میگو تبدیل می کند.

وی گفت: هدف اصلی از این سرمایه گذاری ها ایجاد اشتغال و درآمد برای مردم بومی این منطقه است و در تمامی این برنامه ها و سرمایه گذاری‌ها مردم بومی در اولویت قرار دارند.

استاندار هرمزگان توسعه پسکرانه بندرلنگه و تکمیل کریدور ساحلی جنوب کشور در این منطقه را از دیگر برنامه‌های مهم در این شهرستان برشمرد.

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته برای سفری ۲ روزه وارد هرمزگان شد و در روز نخست این سفر ضمن افتتاح چندین طرح نشستی را با اصحاب فرهنگ و هنر شهرهای غربی استان هرمزگان داشت .

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها