هیات های عزاداری بعد معرفتی قیام امام حسین (ع) را فراموش نکنند



نماینده ولی فقیه درهرمزگان و امام جمعه بندرعباس با اشاره به فلسفه قیام حضرت امام حسین(ع) از هیات های عزاداری این استان خواست در کنار شور حسینی به بعد معرفتی آن نیز توجه ویژه ای داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده در خطبه های نمازجمعه این هفته شهر بندرعباس تاکید کرد: پاسخ به چراهای متعدد و اینکه حضرت امام حسین( ع) و یارانش برای چه شهید شدند به عنوان بعد معرفتی و شعور حسینی نام برد.

وی با اشاره به برخی شنیده ها اظهار کرد: نکند به بهانه های مختلفی دربعضی از هیات ها از سیاست سخن نگویند درحالیکه انقلاب اسلامی ایران نشات گرفته از قیام و انقلاب حضرت امام حسین(ع) است.

  نماینده ولی فقیه درهرمزگان وامام جمعه بندرعباس با بیان اینکه ما نیز مخالف سیاسی کاری هستیم ابراز داشت: نمی خواهیم هیات ها و دسته های عزاداری به پایگاهی برای گروه های سیاسی تبدیل شود.

  " گفتن از قیام حسین(ع)، یارانش، تشریح جایگاه و موقعیت رهبری انقلاب اسلامی و آرمان شهیدان به نوعی سیاسی است و در صورت غفلت از اینها دسته ها و هیات های عزاداری به سکولار تبدیل می شوند.

  خطیب جمعه بندرعباس با تاکید بر همراه کردن شورعاشورا با شعور حسینی گفت: خوشبختانه همه هیات ها و مسوولان آنها و همچنین شرکت کنندگان از دستگاه حضرت امام حسین(ع) هستند که با همه هستی خود در برابر بی عدالتی و ظلم یزیدیان قیام کرد.

  عبادی زاده در ادامه با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبری به جوانان توصیه کرد با شناخت گذشته به ویژه تاریخ انقلاب اسلامی مسائل را تجزیه و تحلیل کنند.

  نماینده ولی فقیه در هرمزگان اظهارداشت: متاسفانه تاریخ انقلاب اسلامی توسط مغرضان نقل می شود و جوانان نیز به دشمنان روی می آورند و این باعث انقطاع فکری و تحلیلی آنان می شود.

  وی یادآور شد: اعضای گروه تروریستی و منحط فرقان از درون کلاس های تفسیر قرآن و نهج البلاغه بیرون آمدند که بزرگ ترین متفکران انقلاب اسلامی همچون شهید مفتح و مطهری را از ما گرفتند.

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه دشمن می خواهد جوانان را از ولایت دور کند اضافه کرد: امروز افکار ناسالمی در هرمزگان و جامعه ما در حال رواج است که همین جا به جوانان توصیه می کنم که مراقب مارهای خوش خط وخیالی که با نام دین و مقدسات شما را در دام می اندازند باشید.

وی یادآور شد: امروز زمزمه هایی به گوشمان می رسد که جوانان با دلهای سالمی که دارند به دام می افتند و در تورهای اینها (مقدس مآب ها) گرفتار می شوند.

  حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده تاکید کرد: برای اینکه در تور اینها گرفتار نشویم باید نگا همان به رهبری به عنوان دیده بان اصلی انقلاب اسلامی باشد و برای یافتن پاسخ به سئوالات پیش آمده به کارشناسان دینی مراجعه کنیم و دین را از آنان بیاموزیم.

  وی ادامه داد: انقلاب اسلامی از نقطه صفر شروع شد و امروز با گذشت چهل سال  تجربه عقبه ارزشمندی داریم که تنها را قدردانی، مراجعه به آنها است، ایران با استفاده از این تجربیات به قطب منطقه تبدیل شده و حل معادلات بدون جمهوری اسلامی ایران امکان ندارد.

  نماینده ولی فقیه درهرمزگان با تاکید بر مدیریت و کار جهادی در همه ابعاد گفت: تنها با مدیریت جهادی بود که توانستیم با دست خالی مسائل اقتصادی و سیاسی کشور را درهشت سال دفاع مقدس اداره کنیم.

 حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده با بیان اینکه هم اکنون نیز از لحاظ اقتصادی درجنگی تمام عیارقرار داریم از مردم و مسوولان خواست به سرمایه گذاران و اداره کنندگان واحدهای تولیدی به عنوان رزمندگان جبهه اقتصادی خط مقدم مبارزه با دشمنان نظام جمهوری اسلامی نگاه کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها