برنامه‌های فرهنگی هم‌سو با اقدامات نظامی در ارتش



حجت الاسلام و المسلمین بهارلو صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در بندرعباس با بیان اینکه در 24 مهر سال 58 به دستور حضرت امام (ره ) سازمان عقیدتی و سیاسی در ارتش تاسیس شد، اظهار  داشت: هدف از تشکیل عقیدتی، سیاسی به فرمان امام(ره) نشر و گسترش فرهنگ وارزش های اسلامی در جهت افزایش ایمان، بینش و بصیرت عقیدتی و سیاسی کارکنان و خانواده‌ها در جهت مقابله با تهدیدهای فرهنگی و عملیات روانی دشمن است.

وی جامعه هدف برای آموزش را کارکنان پایور، وظیفه وخانواده کارکنان دانست و بیان داشت: برای هرکدام، جداگانه برنامه های تدوین شده برگزار شده است.

رییس عقیدتی و سیاسی منطقه یکم امامت نداجا به تشریح عملکردهای این حوزه پرداخت و گفت: این مجموعه در طول ۴۰ ساله اخیر توانسته در این دو حوزه  تلاش قابل ستایشی را انجام دهد.

حجت الاسلام بهارلو ادامه داد: طرح‌های ۱۳ گانه به عنوان، طرح های فرهنگی مصباح  با ایجاد خدمات به پایور، وظیفه ها، کارکنان پایور، نهج البلاغه، تدبیر شده است تا در راستای اهدافی که مد نظر  مقام معظم رهبری  است جامعه عمل بپوشاند .

وی به یکی دیگر از اقدامات عقیدتی و سیاسی در جهت هدایت سیاسی کارکنان پرداخت و گفت: درمجموعه ارتش وابستگی به حزب و یا گروه ممنوع است و خط مشی آن  ولایت است و ترسیم راه صرفا با جهت دهی ولی فقیه  است .

رییس عقیدتی و سیاسی منطقه یکم امامت نداجا اضافه کرد: حضور در عرصه‌های مختلف سیاسی از جمله انتخابات، راهپیمایی ها مناسبت های دیگر است و همچنین هدایت سیاسی را برای کارکنان وخانواده ها انجام دادیم که با حضور سخنرانان وکارشناسان عالی رتبه سیاسی، مذهبی، مسئولان کشوری، برنامه های مختلف ودروه های مختلف و بصیرتی در مشهد  قم و یگان‌ها، برنامه‌ریزی شده است .

بهارلو خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های که نیاز است به دنبال آن باشیم انس با قرآن و احادیث اهل بیت(ع) است که بعد از ابلاغیه مقام معظم رهبری ما باید در کشور  ۱۰ میلیون حافظ داشته باشیم بر همین مبنا تدبیری اندیشیده شد و در حال حاضر ۱۲ هزار حافظ قرآن در ارتش داریم که حافظ کل یا بخشی از قرآن هستند.

وی به ۲۱۲ دارالتحفیظ در مجموعه ارتش اشاره کرد و افزود: طرح های مختلف قرآنی مثل طرح نورالمبین که صبح سه شنبه هر هفته ویژه کارکنان پایور است که به آموزش قرآن می‌پردازند، همچنین در قالب آموزش‌های حین خدمت در طول سال انجام می‌شود. 

رییس عقیدتی و سیاسی منطقه یکم امامت نداجا ابراز داشت: طرح قرآنی تسنیم ویژه کارکنان وظیفه که تاکنون 5 جزء از قرآن کریم را بصورت روخوانی، روانخوانی وترجمه مفاهیم اجرا شده است. 

بهارلو در خصوص توانمندی سربازان اضافه کرد: همان گونه که در ستادکل وقتی خدمت سربازی به اتمام رسید یک حرفه آموزش دیده اند ما نیز  درمجموعه عقیدتی سیاسی سعی داریم کلاس های  از قبیل مداحی، تربیت معلم، قرآن، آموزش دهیم و مدرک صادر کنیم که بعدها بتوانند در سطح کشور استفاده کنند.

وی بیان داشت: یکی دیگر از کارهای که برای سربازان وظیفه انجام می شود برگزاری ۱۲۰ ساعت کلاس آموزشی عقیدتی درقالب احکام، قرآن، مسائل اعتقادی و اخلاقی است.

 رییس عقیدتی و سیاسی منطقه یکم امامت نداجا به دستاوردهای عقیدتی سیاسی به تاسیس کتابخانه‌هایی که در مجموعه ارتش وجود دارد اشاره کرد و بیان داشت: بیش از ۳۰۰ کتابخانه عمومی در مجموعه، ارتش جمهوری اسلامی در مناطق مرزی احداث شده است که در مجموعه منطقه یکم ارتش بندرعباس نیز ۶ کتابخانه تخصصی برای کارکنان،کوی سازمانی و اماکن نظامی وجود دارد.

بهارلو در خصوص مسابقات جشنواره حدیث عنوان کرد: این مسابقات در سه سطح به صورت مقدماتی مناطق، نداجا و آجا برگزار می‌شود و مباحث آن پیرامون نیازهای قشر جوان است.

وی با اشاره به طرح توانمند سازی مربیان قرآن در نیروی دریای ارتش گفت : ۲۱۵ مربی در مجموعه منطقه یکم امامت نداجا فعالیت دارند که در طول سال به صورت تخصصی در کوی سازمانی مشغول به تدریس حفظ و قرائت هستند.

رییس عقیدتی و سیاسی منطقه یکم امامت نداجا ادامه داد:وجود ۳ خانه قرآن در شهرک ولیعصر، چمران و نامجو که در این خانه های قرآن از سنین  ۵ سالگی آموزش قران را فرا می گیرند و پیش دبستانی قرآنی که ما داریم هرساله حدود 300 نفر از فرزندان کارکنان در قالب های پیش دبستانی قرآن آموزش می بینند و هر ساله ۶۰ تا۷۰ نفر، حافظ ویژه شناسایی و بعد از ۳ تا ۴ سال حافظ کل قرآن خواهند شد.

بهارلو به یکی دیگر از مسائل مربوط به عقیدتی اشاره کرد و گفت: مسوولیت رسانه های دیداری و نوشتاری جهت اطلاع رسانی بر عهده عقیدتی و سیاسی است و در همین راستا کلیه هماهنگی ها و رصد انتشار اخبار مجازی مربوط به ارتش، مبارزه باشایعه پراکنی و عملیات دشمن در فضای مجازی است انجام می گیرد.

وی افزود:در جهت باورهای دینی ومعنوی دوره های تربیتی برای خانواده ها، دوره های بصیرتی، آشنایی با تهدیدات اجتماعی، ارتقای هوشیاری دینی و همچنین برنامه های مثل اعتکاف ماه رمضان ومحرم و به منظور کاهش آسیب های فرهنگی و افزایش روحیه صمیمت در بین کارکنان ارتش برنامه های بسیار گسترده تدوین شده است.

رییس عقیدتی و سیاسی منطقه یکم امامت نداجا گفت: در سال جاری برای اولین بار در بندرعباس اقدام به راه اندازی کاروان راهیان نور دریایی کردیم که مورد استقبال قرار گرفت.

بهارلو به سفرهای دریانوردی ناوگروه های اعزامی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: در این سفرها  بلااستثنا یکی از کارکنان عقیدتی سیاسی و یک روحانی همراه است و برنامه هایی که در خشکی و پایگاه های ارتش انجام می شود در ناوشکن نیز انجام می گیرد.

 وی با اشاره به این نکته که ساخت مساجد و حسینیه ها در پادگان ها یکی از اهداف سازمان عقیدتی و سیاسی است گفت: همچنین برای توانمندی سازی همسران و فرزندان کارکنان نداجا کلیه رشته ها فنی حرفه ای و زبان انگلیسی با هزینه کم در قالب مجتمع فرهنگی انجام می شود. 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها