برابر تهدیدات دشمنان سر تعظیم فرو نمی آوریم/عشق باید در روح یک آتش‌نشان جاری باشد



به گزارش صبح ساحل،همت اله پرویزی، ضمن تبریک روز آتش‌نشانان و با بیان اینکه عشق به کار باید در روح و روان یک آتش‌نشان جاری باشد، عنوان کرد: از نوجوانی علاقه خاصی به آتش‌نشانی داشتم، زمانی که آتش‌نشان‌ها را می‌دیدم که خود را برای نجات جان هم نوعانشان به دل آتش می‌سپردند، این علاقه بیشتر و بیشتر می‌شد.

وی افزود: ورود اولین عضو خانواده شاید یک جرقه برای سایر افراد خانواده ما بود که راه را برایمان هموار کرد.

پرویزی با بیان اینکه بسیاری از افراد وارد چنین سیستمی ‌شده‌اند طی دوره‌های آموزشی سنگین از ادامه راه منصرف شده‌اند، ادامه داد: به همین علت است که گفته می‌شود یک آتش‌نشان به معنای واقعی باید عاشق باشد.

این آتش‌نشان بیان کرد: شاید خاطرات یک آتش‌نشان خنده‌دار نباشد اما قطعاً بسیار جذاب است. پس از یک آتش‌سوزی بسیار بزرگ، اطفاء موفق حریق، جلوگیری از وارد شدن آسیب و صدمه به نفرات و تأسیسات نفتی که سرمایه‌های ملی کشور به‌حساب می‌آید از بهترین خاطره‌های ما آتش‌نشانان است.

وی اظهار کرد: یکی از بدترین خاطره‌ها مربوط به فداکاری دوست و همکارم"یوسف" است. یک روز ناگهان صدای آژیر خطر به صدا درامد. یوسف خود را به محل حادثه رساند و برای نجات جان شخصی که در آتش‌گیر افتاده بود، جان خود را فدا کرد.

پرویزی با اشاره به اینکه به دلیل سروکار داشتن با مواد نفتی، آتش‌نشانی پالایشگاه‌ها از حساسیت خاصی برخوردار است، تصریح کرد: دیر رسیدن به محل حریق، احتمال از دست رفتن سرمایه‌های ملی و جان بسیاری از کارکنان را تشدید می‌کند.

وی ادامه داد: حفاظت از تأسیسات نفتی و سرمایه کشور به‌نوعی بر عهده ما است. ما همواره آماده خدمت هستیم تا در برابر کشورهایی چون آمریکا و اروپایی ها سر تعظیم فرونیاوریم.

این آتش‌نشان با بیان اینکه کار یک آتش‌نشان پالایشگاه به‌صورت سه شیفت کاری است، افزود: در شیفت‌های کاری من و همکارانم به‌صورت آماده‌باش یا استند بای هستیم.

پرویزی اظهار کرد: متأسفانه به دلیل ما به تفاوت ٤ درصدی حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور با بیمه مشاغل دیگر، اکثر کارفرمایان حاضر به پرداخت این ما به تفاوت نبوده و همین سبب می‌شود که شاغلین این بخش، بیمه سخت و زیان‌آوری نداشته و در پایان خدمت خود برای لحاظ شدن سوابق کاریشان، ٤درصد را از جیب خودشان به تأمین اجتماعی پرداخت کنند.

وی خطاب به مردم تصریح کرد: ضمن توجه به‌تمامی نکات ایمنی محل سکونت و محل کار، در مواقع خطر با حفظ آرامش و خونسردی نسبت به تماس با سازمان آتش‌نشانی اقدام کنید تا همکاران من در بخش آتش‌نشانی شهری هرچه سریع‌تر به محل حادثه اعزام شوند.

پرویزی در پایان خطاب به همکاران خود گفت: روزتان مبارک ای مردان بزرگ، در جنگ با آتش و خاکستر همواره پیروز و سالم باشید.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها