بی توجهی فرمانداری بندرعباس به جمع آوری قلیان فروشان



به گزارش صبح ساحل ، به نقل از خبرگزاری موج هرمزگان اسماعیل بواشه عضو شورای شهر بندرعباس در گفتگوی اختصاصی با این خبرگزاری به تشریح معضل فروش قلیان در سواحل بندرعباس پرداخت و گفت: ریشه کن کردن بحث قلیان در سطح شهر اتفاق راحتی نیست و باید همه دستگاه ها کمک کنند و تفریحات سالمی جایگزین این دست تفریحات ناسالم شود، تا بتوان از این معظل رو به رشد جلوگیری کرد، که البته این امر زمان زیادی را می طلبد.

وی تاکید کرد: جمع آوری قلیان فروشی هایی که در سواحل بندرعباس بدون مجوز احداث شده اند، باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

 

*قلیان فروش‌ها، علت نازیبایی ساحل

این عضو شورای شهر بندرعباس با بیان این که متاسفانه وجود قلیان فروشان در کنار سواحل چهره زشت و نازیبایی به شهر داده است، افزود: اتفاقی که در حال وقوع است این است که؛ قلیان فروشان تمام محوطه ساحل را قرق کرده اند و امکان استفاده از فضای ساحل و نیمکت هایی که برای رفاه حال مردم در آن جا تعبیه شده است، وجود ندارد.

وی عمده پاتق این قلیان فروشان را محوطه بین پارک غدیر و دولت، به سمت نیم دایره و تا پشت فرمانداری ذکر کرد و گفت: با توجه به بندری بودن شهر بندرعباس و تاکید استاندار هرمزگان بر تبدیل استان، به ویژه بندرعباس، به قطب گردشگری و مرکز جذب توریست داخلی و خارجی، باید در راستای ساماندهی و جمع آوری قلیان فروشان که سیمای نازیبایی به شهر داده اند، اقدامی جدی صورت گیرد.

*ابزار گلایه نسبت به فرمانداری بندرعباس

بواشه با ابراز گلایه مندی از فرمانداری بندرعباس اذعان داشت: در چندین جلسه از فرماندار خواسته شد که به اوضاع  قلیان فروشی ها رسیدگی شود اما متاسفانه شاهد تحولات مثبتی در این خصوص نبوده ایم.

وی گفت: از همه دستگاه های اجرایی و انتظامی خواهشمندیم که با کمک هم و با ریاست فرماندار بندرعباس همت کرده و به این اوضاع رسیدگی کنند.

 خطر در کمین نوجوانان

اسماعیل بواشه با اشاره به فصل بازگشایی مدارس و دانش آموزان و نوجوانانی که ممکن است در معرض استفاده از این دخانیات قرار گیرند، افزود: شبهات و شایعاتی در خصوص فروش مشروبات و مواد مخدر در این اماکن بر سر زبان ها افتاده است، که لزوم ورود هرچه سریع تر دستگاه های مربوطه را به این حوزه، دو چندان کرده است.

وی اقدامات نیروهای شهرداری را به تنهایی در این رابطه کافی ندانست و بیان داشت: نیروهای شهرداری به تنهایی نمی توانند اقدام کنند و در جمع آوری قلیان فروشان دچار درگیری می شوند؛ که می طلبد همه نیروها، اعم از نیروهای انتظامی، امنیتی، فرمانداری، بهداشت و درمان و... به این موضوع ورود کنند.

بوواشه خاطر نشان کرد: برای اماکن سر بسته که با پروانه کسب مشغول فعالیت هستند، می توان از طریق اماکن و اصناف اقدام کرد ولی برای قلیان فروشی هایی که بدون مجوز و در فضای ساحل رشد قارچ گونه داشته اند، به صورتی که در برخی مناطق امکان استفاده از ساحل برای خانواده ها مقدور نیست، باید همه دستگاه ها با همکاری هم دست به اقدامی جدی بزنند.

*نگاه به آینده

وی افزود: امید داریم در آینده ای نزدیک هیچ قلیان فروشی در ساحل بندرعباس مشاهده نشود و با جمع آوری  این قلیان فروشی ها خانواده ها بتوانند از فضای زیبای ساحل استفاده کنند.  

بواشه ضمن بیان این که تراکم وجود این قلیان فروشی ها چهره زشتی به شهر داده است، گفت: در این رابطه به طور مکرر انتقاد هایی صورت گرفته است ولی متاسفانه برخی دوستان این مشاغل کاذب را در راستای اشتغال زایی می دانند.

وی بر ورود فرماندار و استاندار به این مسئله تاکید کرد و گفت: فرماندار و استاندار هرمزگان به خاطر موقعیت ویژه بندرعباس باید در این قضیه ورود کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها