انتظار بیشتری از بنیاد برکت داریم،کارکرد فرهنگ و هنر هرمز فراتر از هرمزگان است



به گزارش صبح ساحل،به نقل از ایسنا،مهدی سلامتی گفت: در پی سخنان حجت‌الاسلام حر گلزاری هرمزی، امام‌جمعه موقت هرمز که به حوزه فرهنگ و هنر در این جزیره اشاره کردند، تأکید ما نیز بر این است که اولویت مشکلات هرمز بر اساس نیازهای این جزیره صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: به‌خصوص در طرح توسعه هرمز اولویت‌ها بر اساس نیازهای ضروری جزیره شکل نگرفته است، حوزه‌ای که بیش از همه مغفول واقع شده حوزه فرهنگ و هنر است.

مسئول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمز تصریح کرد: زیرساخت‌های کافی فرهنگ و ارشاد در هرمز وجود ندارد و ما به دنبال ساخت یک مجتمع فرهنگی چندمنظوره در جزیره هستیم.

سلامتی ضمن تشکر از دغدغه امام‌جمعه موقت هرمز نسبت به حوزه فرهنگ و ارشاد عنوان کرد: 22 سال است مجموعه فرهنگ و هنر هرمز فعال است، دستاوردهای متعددی داشته و امروز حوزه فرهنگ و هنر جزیره فراتر از زمان پیش می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه فرهنگ و ارشاد هرمز چارت اداری ندارد و به لحاظ قانونی در حد یک مجتمع فرهنگی بوده اما کارکرد و رویه‌ای که دارد فراتر از استان است و در کل کشور تبدیل به پایلوتی برای اجرای کارهای فرهنگی، هنرهای محیطی و بسیاری موارد دیگر است.

مسئول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمز عنوان کرد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیر است تا چارتی برای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمز تعریف شود تا نگاه بهتری هم به لحاظ زیرساختی و هم منابع مالی نسبت به آن ایجاد شود.

سلامتی بیان کرد: ساخت مجتمع فرهنگی در جزیره هرمز از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به هرمزگان و از طرح‌های اولویت‌دار سند توسعه هرمز است و ازاین‌رو انتظار بیشتری از بنیاد برکت که مجری این طرح است داریم.

وی اضافه کرد: ما مصر و پیگیر هستیم که بنیاد برکت در این خصوص تلاش بیشتری داشته باشد و این موضوع را جز طرح‌های اولویت‌دار بیاورد و شروع به کار کند.

مسئول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمز اظهار کرد: ازآنجاکه فرهنگ و هنر هرمز به‌خصوص در میان هنرمندان سرشناس کشور زبانزد است به زیرساخت‌های فرهنگی بیشتری نیاز دارد.

سلامتی افزود: برگزاری رویدادهای بین‌المللی و فرهنگی و هنری، جشنواره بین‌المللی خلیج‌فارس که مهد آن روز آزادسازی هرمز است و بسیاری برنامه‌های دیگر از فعالیت‌های شاخص فرهنگی هرمز است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر هنرمندان هرمزی در رشته‌های مختلفی فعالیت می‌کنند و جهانی شده‌اند، در حوزه موسیقی توسط گروه‌های لیوا و زاروگه و در حوزه هنرهای تجسمی موفقیت‌های قابل‌ملاحظه‌ای کسب شده است، در حوزه تئاتر نیز هنرمندان هرمزی برای اولین بار موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر مرد و کاندیداتوری در چهار بخش دیگر در جشنواره بین‌المللی فجر شده‌اند.

این مسئول ادامه داد: قبل از ماه محرم سال جاری گروه موسیقی زاروگه در جشنواره گوگانو بندرلنگه موفق به کسب رتبه دوم شد.

مسئول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمز عنوان کرد: نامه چارت اداری فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمز به سازمان استخدام کشوری رفته تا طبق درخواست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان اداره یا مدیریت ویژه داشته باشد؛ این خواسته و مطالبه همه اهالی فرهنگ و هنر هرمز است.

سلامتی خاطرنشان کرد: با وجود تمامی محدودیت‌ها انجمن‌های فرهنگی و هنری در جزیره هرمز فعال هستند و اعزام‌های متعددی به جشنواره‌های مختلف دارند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها