برگشت 60 درصد پرونده‌های بنگاه‌های اقتصادی به هرمزگان



مدیرکل امورمالیاتی هرمزگان گفت: 60 درصد پرونده‌های بنگاه‌های اقتصادی از سایر مناطق کشور به هرمزگان برگشت داده شده است.

به گارش صبح ساحل، شاکررضا مریدی از برگشت ۶۰ درصد پرونده‌های بنگاه‌های اقتصادی به هرمزگان خبر داد و اظهار  داشت: این پرونده‌ها مربوط به بنگاه‌های اقتصادی است که در استان فعال هستند و پرونده‌های مالیاتیشان در گذشته در هرمزگان نبود که از جمله می‌توان به تعدادی از معادن سنگ در حاجی آباد و کوهشاه احمدی، گچ خمیر و... اشاره کرد. وی افزود: براساس ماده ۱۱۰ قانون مالیات های مستقیم و همچنین در بند۲ ه تبصره ۶قانون بودجه سال های ۹۷و ۹۸، محل تشکیل پرونده و پرداخت مالیات از اقامتگاه قانونی به محل فعالیت تغییر کرده است.

وی  در خصوص پرونده پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس هم خاطرنشان کرد مالیات سال۹۶ ا وصول کرده ایم و سال ۹۷ به بعد، پرونده در تهران است. مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان از اجرای تداوم واحدیابی ها بصورت سیستماتیک خبر داد و گفت: با خنک تر شدن هوا، واحدیابی فیزیکی نیز انجام می شود. وی گفت: البته شهروندان هم می توانند فرارهای مالیاتی و نبود کارتخوان در مطب های پزشکان و... را با تلفن ۱۵۲۶ اطلاع دهند.

مریدی افزود: در جلسه ای با حضور معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری هرمزگان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، دامپزشکی، نظام پزشکی بندرعباس، بندرلنگه، میناب وقشم مقرر شد فهرست پزشکان و فعالان حوزه سلامت که کارتخوان نصب نکرده اند به دادگستری ارسال شود.

مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان بیان داشت: علیرغم اینکه مقرر شده بود این قشر تا پایان شهریور نسبت به ثبت نام سامانه فروشگاهی (کارتخوان) اقدام کنند؛ اما فرم‌هایی را به نظام پزشکی دادیم تا اطلاعات پزشکان را تکمیل کنند و وارد سامانه کنیم.

وی تاکید کرد: بر اساس قانون مکلفیم اسامی کسانی که اقدام لازم را انجام ندهند را به دادگستری اعلام کنیم و در اجرای ماده ۲۷۴ قانون مالیات‌های مستقیم، کتمان درآمد جرم است و در رسیدگی‌ها بر اساس اخذ تراکنش‌ها اقدام می‌شود.

مریدی بیان کرد: انتظار داریم پزشکان که قشر فرهیخته و دانشگاهی کشور هستند، در راستای شفافیت و سیاست‌های مالی دولت به عنوان پیشگامان صندوق فروشگاهی با ادارات امور مالیاتی همکاری داشته باشند.

مدیرکل امور مالیاتی هشدار داد: از ظرفیت‌های قانونی با کسانی که سامانه فروشگاهی را نصب نکنند استفاده می‌کنیم که البته با جلسه ای که برگزار شد، انتظار مشارکت صددرصدی حوزه سلامت را در این طرح داریم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها