لزوم استفاده از نیروهای ماندگار در بنگاه‌های اقتصادی



به گزارش صبح ساحل ، حسین هاشمی تختی شامگاه پنجشنبه در نشست عمومی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان هرمزگان گفت: در زمان قبل انقلاب مدارس دو شیفت بود و بنده با کارگری در بازار ادامه تحصیل دادم.

وی با اشاره به اینکه توسط رژیم ستم شاهی تحت تعقیب قرار گرفته است بیان داشت: به لطف خدا با جریان انقلاب آشنا شده و برای انتشار فرمایش‌های امام راحل، ساماندهی تظاهرات علیه رژیم و برای اطلاع رسانی در مناطق مختلف تلاش کردم که تحت تعقیب رژیم ستم شاهی قرار گرفته و مدتی متواری بودم تا اینکه انقلاب پیروز شد.

استاندار سابق هرمزگان به سوابق خود اشاره کرد و افزود: در بندرلنگه و بندرعباس معاون سپاه بودم و مدت کوتاهی هم به عنوان فرمانده سپاه میناب ایفای نقش کردم و پس از آن در سال ۶۳ وارد کار عملیاتی شده و ۱۴ سال معاون مدیر کل بودم.

هاشمی تختی با بیان اینکه دو سال به عنوان مدیرکل به یاسوج مهاجرت کرده است گفت: به مدت دو سال به عنوان مدیرکل یاسوج، دو سال معاون سیاسی امنیتی استانداری بوشهر و کمتر از دو سال هم به عنوان استاندار هرمزگان بودم که آقای رئیس جمهور ما را پسند نکرده و عزل کردند.

وی افراد معرفی شده را از خود بهتر دانست و افزود: دوستانی که معرفی شدند همه آن ها خوب و از من با تقوا تر هستند اما این ادعا را دارم که هیچ کدام تجربه بنده را ندارند.

استاندار سابق هرمزگان به تجربیات خود در دستگاه‌های مختلف اشاره کرد و یاد آور شد: در دستگاه نظامی، امنیتی،اجرایی در بالاترین رده و دستگاه قضایی بودم و کوله باری از تجربه کسب کردم که دوست داریم خدمت کنیم و مردم از آن استفاده ببرند.

هاشمی تختی گفت: از روزی که دست چپ و راست ام را شناختم هیچ گاه خودم را از ولایت جدا ندیدم، هر کجا بودم مسیر حرکتم ولایت بوده است.

وی ادامه داد: بنده برای ولایت حاضرم هزینه بدهم و از موقعی هم که مجلس آمدم مواضع من برای رای‌گیری و مصوبات مجلس بر اساس عقل بوده و منافع مردم و کشور مد نظر خود قرار داده ام.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: زمانی که در سپاه پاسداران بودیم جریانی به دنبال آن بود که در سپاه نفوذ کند و به ما فشار آورند اما اجازه ندادیم ساز و کار واحد اطلاعات سپاه خدشه دار شود و ما باید زاویه دید و انگشت اشاره رهبری را ببینیم و بر اساس آن حرکت کنیم.

هاشمی تختی راجع به FATA و سخنان مقام معظم رهبری گفت: آیت الله خامنه ای فرمودند مراقب کنوانسیون‌های باشید که پخت و پز آن جای دیگری است.

وی افزود: شما یقین بدانید من سر مواضع خودم محکم ایستادم و خیلی‌ها فشار آوردند که چرا شما رئیس جمهور را به مجلس می‌کشید و گفتند شما با این کارتان کشور را با چالش مواجه می کنید. ما وکیل و نماینده مردم هستیم و رئیس جمهور باید پاسخ دهد و با احترام سوال کردیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: در انتخابات ریاست جمهوری جز برادرتان هیچ کدام از نمایندگان مردم نیامدند از آیت الله رئیسی دفاع کنند، به من خیلی‌ها گلایه کردند و گفتند اشتباه می‌کنید اگر روحانی رای بیاورد نمی‌توانی برای مردم کار کنی، نابودت می‌کنند.

هاشمی تختی به مشکلات زمان استاندار بودن خود در هرمزگان اشاره کرد و گفت: در زمانی که استاندار هرمزگان بودم یکی از مشکلات این بود که اجازه نمی دادند از ظرفیت نیروهای بومی استفاده کنیم و گذشته از آن، در دولت هیچ کسی را نداریم که هرمزگانی باشد.

وی گفت: در برنامه پنج ساله توسعه سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اجتماعی نظام جمهوری اسلامی دولت را باید مکلف کنیم نیمی از افراد شاغل در بنگاه‌های اقتصادی را از نیروهای ماندگار استفاده کند.

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: امروز در جنگ اقتصادی قرار داریم و باید قوانینی را تصویب کنیم که معیشت مردم را تامین کند. استان هرمزگان غنی است و به دولت هم گفتیم اگر به استان هرمزگان خوب رسیدگی شود می‌توانیم خود را از وابستگی به نفت هم جدا کنیم.

هاشمی تختی گفت: استان هرمزگان از ظرفیت‌های خوبی در زمینه‌های گوناگون برخوردار است که باید زمینه را برای سرمایه گذاری و اشتغال‌زایی فراهم کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها