پدیده جدید عرصه موسیقی هرمزگان

مسائل مالی و حرکت لاک پشتی هنرمندان



صبح ساحل، فرهنگی _ یونس آبزن متولد 17 مهر 1361 ساکن بندرعباس حدود 16 سال پیش فعالیت خود را در زمنیه موسیقی آغاز کرد. در آستانه ارائه اولین آلبومش میزبانی ما را پذیرفت و ساعتی را با وی به گفتگو نشستیم .

 

چرا یونس بی صدا سر از بین ستارگان موسیقی هرمزگان بیرون می آورد ؟ با توجه به سلیقه مردم دوست داشتم کاری خوب و ماندگار به  جامعه معرفی کنم . 

 

تخصص اصلی شما در موسیقی چیست ؟ حدود 12 سال پیانو کار کردم به گیتار آهنگسازی تنظیم و خوانندگی هم اشراف دارم .

 

درباره آلبومتان توضیح بدهید ؟ آلبوم تصویر گذشته به عنوان اولین کار رسمی بنده که از حدود دو سال پیش کار آماده سازی آن را شروع کردم شامل ده قطعه و یک قطعه بندری است که تمام تلاشم بر این بود که کاری ارائه دهم که مورد پسند همه سلیقه ها باشد و طی ساخت این آلبوم هزینه  زیادی متقبل شدم و متاسفانه همین جا باید بگویم که هزینه توفیق در عرصه موسیقی بسیار بالاست و حرکت هنرمندان را لاک پشتی می کند .

 

برنامه تان برای آینده چیست ؟کار آهنگ سازی آلبوم دوم را شروع کردم قطعا این آلبوم خیلی متفاوت تر از اولی خواهد بود  در نتیجه توجه بیشتر و زمان بیشتری صرف خواهم کرد

 

سبک کارتان و دنباله رو کدام خواننده و موسیقیدان هستید ؟ سبک پاپ، موسیقی را مدیون آقایان ناصر عبداللهی و رضا صادقی هستم از شخص خاصی تقلید نکردم صدا ، صدای خودم است .

 

از اشعار کدام شاعران استفاده کرده اید ؟ آقایان مجید ذاکری ، مهدی محمودی و خانم بیتا طائی

 

سختی های راه ؟ بالا بودن هزینه ها ، رفت و آمد و بروکراسی اداری

 

موسیقی را چگونه ادامه دادید ؟ در یه سری کلاس های تئوری و عملی که در تهران و بندرعباس شرکت کردم و با پشتکار و تمرین زیاد خودم را به اینجا رسوندم.

 

مهم ترین آسیب وارد آمده را بر بدنه هنرمندان موسیقی هرمزگان چه می دانید ؟

 

وارد شدن به عرصه موسیقی بدون تحصیلات آکادمیک یک آسیب جدی برای موسیقی استان است و نتیجه آن هم این است که خیلی از استعدادها نهفته می ماند و در مسیر درستی رشد نمی کنند .

 

علت را در چه می دانید ؟ و پیشنهاد شما چیست ؟ عدم وجود مرکز آموزشی موسیقی یا هنرستان موسیقی که واقعا در استانی که سرشار از استعداد موسیقی است جای آن خالی به نظر میرسد . انجمن موسیقی هرمزگان باید حمایت بیشتری از هنرمندان به عمل آورد با برگزاری دورهای آموزشی مختلف استعداد ها را شناسایی کرده و در جهت رشد و پرورش آنها تلاش بیشتری نماید.

 

جایگاه موسیقی استان را چگونه ارزیابی می کنید ؟ هرمزگان و نام بندر که می آید با موسیقی بندری شناخته شده است و گاهی ناخودآگاه برای بسیاری که غیر بومی هستند با نام بندرعباس، موسیقی آن هم در ذهنشان تداعی می شود که متاسفانه اکنون جایگاه مناسبی ندارد از آنجاییکه هنرمندان خوب و ماندگاری را به کشور معرفی کردیم باید با تحقیق و تلاش بیشتر کاری کنیم که اعتماد مردم را از دست ندهیم و همچنان موسیقی ما محبوب همه باشد .

 

خوب برگردیم به فعالیت های خودت و اینکه یونس به جز موسیقی چه کارهای دیگری هم انجام می دهد ؟ با توجه به اینکه کار تنظیم و آهنگسازی انجام می دهم وقت کمی برام باقی می ماند که سعی می کنم  به مطالعه و ورزش اختصاص بدهم .

 

چرا فعالیت هایی را در شبکه های تلوزیونی نداشتی ؟ اکنون اعلام امادگی کرده ام تا کارهایم را ارائه دهم . نقش صدا و سیما در معرفی هنرمندان و کارهایشان کمرنگ است و باید بیشتر حمایت شوند تا ایجاد انگیزه شود .

 

چرا ما هر چند سال یک ستاره هرمزگانی را در موسیقی کشور می بینیم چرا امثال ناصر عبداللهی و رضا صادقی کم ظهور می کنند ؟ همانطور که گفتم عدم ساماندهی و به صورت غیرحرفه ای دنبال شدن موسیقی در هرمزگان که از آسیب های آن به شمار می رود باعث شده روند کندی در معرفی پدیده ها داشته باشیم . در هرمزگان زمینه و استعداد فراوانی وجود دارد که باید با تلاش و پشتکار هنرمندان و حمایت مسنولان در مسیر صحیح هدایت شوند .

 

کدامیک از آهنگهایتان را بیشتر می پسندید و فکر می کنید مورد استقبال بیشتری قرار بگیرد ؟ آهنگ ماه غمگین ( هوا بارونیه ) قطعه دوم آلبوم و یک قطعه بندری

 

ما بی صبرانه منتظر ارائه آلبوم شما هستیم و از اینکه وقتتون را در اختیار ما قرار دادید بی نهایت سپاسگزاریم .. امیدوارم توانسته باشم با این کار نظر مردم را جلب کنم و موجب دلگرمی ما باشند . من هم تشکر می کنم از اینکه من را دعوت کردید و این آلبوم را تقدیم به مردم عزیز و مخصوصا همشهریان خونگرم خودم می کنم 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها