آقایان!! معامله بر سر منافع مردم ممنوع



استان هرمزگان دارای موقعیت استراتژیک و ویژگی‌های منحصربه فردی است. دارا بودن حمل ونقل چهاروجهی، بیش از دو هزار کیلومتر نوار ساحلی، 14 جزیره و 71 بندر بزرگ و کوچک در کرانه خلیج همیشه فارس و دریای عمان باقابلیت های بی نظیر، قطب آلومینیوم و کشتی سازی کشور، پالایشگاه های متعدد نفت و گاز، بزرگترین بندر تجاری و گمرک، صنایع بزرگ با بخش های کشاورزی و شیلات که در اقتصاد کشور تأثیرگذار هستند، تنها بخشی از پتانسیل های بزرگ استان هرمزگان به شمار میرود.

مهاجرپذیر بودن استان هرمزگان، آن را در زمره مناطقی قرار داده که دارای جمعیتی شناوراست. ا گر تحولات سیاسی این منطقه و جاذبه های دیدنی و مهمان نوازی مردم خونگرم هرمزگان را نادیده بگیریم، هما ن ویژگی هایی که به آنها اشاره شد کافی است تا این استان در کانون توجه همگان قرار بگیرد به طوریکه سالانه افراد بسیاری از مناطق مختلف کشور، نه تنها برای سیاحت، بلکه به دنبال کسب وکار و تجارت به این استان زیبا مهاجرت میکنند. در یک کلام باید گفت استان هرمزگان از هر نظر وسوسه انگیز است.

این استان را باید بهشت کسب وکار و تجارت و سرمایه گذاری نامید. وقتی به گوشه و کنار این استان نگاهی میاندازیم به وضوح مشاهده میکنیم که این استان محل زندگی و کسب وکار اقوام و قبایل و طایفه های مختلف ایرانی است. فارس، ترک، کرد، بلوچ، لر، آذری، مازنی، گیلکی و ... در این استان پهناور مشغول زندگی و فعالیت هستند. به جرات میتوان گفت استان هرمزگان، یک ایران کوچک است بافرهنگ ها و آیین های گونا گون.

بسیاری از مردم کشورمان، هرمزگان را استانی متفاوت از استان های دیگرمی بینند. اقلیم گرم و خشک هرمزگان هرگز نتوانسته مانع مهاجرت مردم مناطق مختلف ایران به این استان شود. بارها گفته شده که این استان با آن درآمد سرشارش، می تواند اقتصاد چند استان را متحول کند همانطور که در اقتصاد کشور نقش انکارناپذیری دارد؛ اما این در حالی ست که جوانان بومی و تحصیل کرد این استان همچنان در پی شغلی هستند که نیازمند برنامه ریزی دستگاه های مختلف برای رفع بیکاری این جوانان است.

نکته مهم اینجاست چند روز پیش و در روزهایی که کرونا، همه را مشغول کرده و مردم به چیزی جز این ویروس کشنده فکر نمی‌کنند، خبری در فضای مجازی و خبرگزاری‌ها منتشر شد که از یک‌‍‌سو باعث تعجب و از سویی دیگر اقتدار نماینده عالی دولت در هرمزگان در حمایت از اشتغال جوانان بومی این استان را به ر خ مسئولان وزارت نفت کشاند.

خبر از این حکایت داشت که مدیر منابع انسانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در نام‌های خطاب به استاندار اعلام می‌کند که طبق مصوبه هیات مدیره این شرکت، 60 نفر نیروی انسانی جایگاه‌های سوخت استان لرستان در استان هرمزگان مشغول به کار شوند. به دنبال انتشار این نامه استاندار محکم در مقابل این درخواست ایستاد.

 آقایان هرگز تصور این حرکت استاندار هرمزگان را نداشتند. استاندار اولویت اشتغال در استان را نیروهای بومی اعالم کرده و ایجاد اشتغال و جذب نیروهای توانمند و بومی هرمزگان در بنگاه های اقتصادی و واحدهای مختلف تولیدی و خدماتی فعال در استان را از برنامه های مجموعه های مدیریت عالی استان عنوان کرده است. این اتفاق در حالی ر خ می دهد که نمایندگان استان در مجلس به ویژه یکی از نمایندگان بندرعباس عضو کمیسیون انرژی یا از این موضوع اطلاع نداشتند و یا هم ا گر مطلع بودند چرا تا کنون اظهارنظری نکرده اند.

در سال های گذشته متأسفانه آقایان مسئول، نیروهایی غیربومی بسیاری از استان های دیگر را به بهانه نبود نیروی بومی متخصص به این استان تحمیل کردند که این نیروها پس از چند سال با محکم شدن جایگاهشان در دستگاه های مربوطه، عطای خدمت در هرمزگان را به لقای آن بخشیدند. متأسفانه برخی از مدیران دستگاه های اجرایی بدون در نظر گرفتن وضعیت بیکاری جوانان استان در مقابل هر درخواست و یا مصوبه ای که از وزارت‌خانه و یا مسئول مافوق به دستشان می‌رسد موافقت می‌کنند. این اقدام آنها نه‌تنها جفا در حق جوانان این استان است بلکه گناه در حق مردمی است که انتظار خدمت بی‌منت و خالصانه از این مدیران دارند. این حرکت استاندار باید الگویی باشد برای آن دسته از مدیرانی که با یک نامه و تلفن همه‌چیز را فراموش می‌کنند و تنها به میزی که پشت آن نشسته‌اند می‌اندیشند. همانطور که نمایندگان بارها اعلام کرده‌اند که بر سر منافع مردم هرمزگان با هیچکس معامله نمی‌کنند امیدوارم در عمل همه به این شعار عمل کنند. آقایان!! معامله بر سر منافع مردم ممنوع.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها