رابطه بین سود و سهام در بازار سرمایه منطقی نیست/ اگر حباب بورس بترکد تازه واردها خیلی ضرر می‌کنند



به گزارش‌صبح ساحل، یحیی آل اسحاق، وزیر اسبق بازرگانی اظهار داشت: آنچه الان در بورس دارد اتفاق می‌افتد این است که بین سود حاصل از واحد و قیمت سهام رابطه منطقی وجود ندارد. این امر الان که بازار داغ است مثل شرکت‌های کاغذی یا معاملات کاغذی نفت که پیش‌فروش نفت را انجام می‌دهند، تحقق می‌یابد؛ ولی نهایتا دیدیم که قیمت نفت به صفر هم رسید. چون معاملاتی منطقی و حساب شده نبود.

وی بیان کرد: آنچه الان جای نگرانی است اینکه رابطه بین سود و قیمت سهام منطقی نیست. ممکن است یک سهام چندین برابر بالا برود چون الان بازار داغ است اما از آنجا که عقبه درآمدی سود در آن نیست، این حباب می‌ترکد. وقتی حباب بترکد چون اکثریت تازه‌واردی آمده‌اند و بعضا آدم‌های ضعیفی هستند که وارد این صحنه شده‌اند، متضرر می‌شوند.

وزیر اسبق بازرگانی افزود: درواقع جزو فعالان بازار بورس نیستند و درصورت افتادن سهام برای این جمعیت مشکلاتی پیش خواهد آمد و همان هشداری که در رابطه با موسسات مالی و اعتباری داده می‌شد، ممکن است دامنگیر شده و گرفتاری ایجاد کند. باید از این موضوع مراقبت کرد و تمهیدات لازم را برای اینکه ریسک به حداقل برسد، به ‌کار بست.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها