مراقب پیامک‌های فعال‌سازی رمز یک‌بار باشید



رئیس پلیس فتا استان مرکزی گفت: مراقب پیامک‌هایی که با عنوان دریافت رمز یکبارمصرف درخواست ارسال اطلاعات شخصی بانکی می‌کنند باشید.

 

به گزارش صبح ساحل، سرهنگ احسان آنقی رئیس پلیس فتا استان مرکزی گفت: برخی از افراد سودجو و فرصت طلب از طریق سامانه‌های مختلف اقدام به ارسال پیامک‌هایی با عناوین دریافت رمز یکبارمصرف به مشترکان تلفن همراه از آن‌ها درخواست ارسال اطلاعات شخصی بانکی دارند.

سرهنگ آنقی از مردم خواست در صورت ارسال پیامک رسمی برای فعال‌سازی رمز یک‌بار مصرف از سوی بانک‌ها، شهروندان به سایت بانک مذکور مراجعه کنند تا در دام سارقان اطلاعات بانکی نیفتند.

او اضافه کرد: در برخی از موارد مشاهده می‌شود که برخی از افراد به علت حسن اعتماد بیش از حد در دام این کلاهبرداران گرفتار شده و مبالغی را از دست می‌دهند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی بیان کرد: شهروندان در صورت دریافت پیامک‌های مشکوک و تماس‌های تلفنی، با مراجعه به سایت یا تماس تلفنی با سایر شماره‌های رسمی بانک‌ها از صحت موضوع مطلع شده و هرگز فریب پیام‌ها و تماس‌های این چنینی را نخورند.

او با اشاره به اینکه مردم می‌توانند برای دریافت اپلیکیشن بانک به مارکت‌های معتبر و یا شعب بانک مربوطه مراجعه کنند، ادامه داد: شهروندان آگاه باشند که مراکز دولتی و بانک‌ها از طریق سرشماره‌هایی که نام سازمان و ارگان پیام دهنده در سر شماره مشخص است برای متقاضیان خود پیامک ارسال می‌کنند و نیاز به پرداخت هیچ گونه وجه و یا ثبت نام در سایت خاصی برای دریافت رمز یک‌بار مصرف، نیست.

سرهنگ آنقی تصریح کرد: کاربران باید توجه داشته باشند که دریافت رمز دوم یک‌بار مصرف به صورت همزمان از طریق اپلیکیشن و پیامک میسر نیست و اگر رمز دوم پویا را از طریق اپلیکیشن فعال کرده باشید، با فعال سازی سرویس پیامکی رمز دوم یک‌بار مصرف اپلیکیشن غیرفعال خواهد شد.

او تاکید کرد: استفاده از رمز یک‌بار مصرف گام مهم دیگری برای حفظ امنیت اطلاعات مالی بوده که امکان دستیابی مجرمان سایبری و کلاهبرداران اینترنتی به اطلاعات بانکی شهروندان را محدود کرده و حضوری امن و بی‌خطر در حوزه بانکداری الکترونیک در فضای مجازی برای کاربران ایجاد می‌کند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی در پایان از مردم خواست هرگز به پیام‌ها و درخواست‌های مشکوک به خصوص پیامک‌هایی که از خطوط موبایل شخصی دریافت می‌کنند توجه نکرده و برای چندین حساب بانکی و یا حساب کاربری نیز از یک رمز عبور استفاده نکنند.

او همچنین از مردم خواست برای ارتقاء امنیت رمز عبور خود، سعی کنند رمز عبورشان کوتاه نبوده و حداقل از ده حرف تشکیل شده و ترکیبی از حروف کوچک و بزرگ، اعداد و حروف و نیز علامت‌ها و زبان‌های مختلف تشکیل شود.

منبع:خبرنگاران جوان

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها