ممنوعیت صید ماهی شیر به روش گوش‌گیر در آب‌های هرمزگان



سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان گفت: این ممنوعیت پیرو تاکیدات معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات ایران و با توجه به عضویت ایران در کمیسیون منطقه‌ای شیلاتی ریکوفی " Recofi " به مدت ۲ماه در آب‌های خلیج فارس و دریای عمان برای تمامی کشورهای عضو اعلام شده است.

به گزارش صبح ساحل، ابراهیم عالی زاده روز گذشته(اول مردادماه) در بازدید از روند صید سنتی در بندرعباس، افزود: کمیسیون منطقه‌ای شیلاتی ریکوفی (RECOFI) یکی ازسازمان‌های مدیریت شیلاتی منطقه‌ای است که از سال ۲۰۰۱ میلادی با هدف حفاظت، مدیریت و بهره‌برداری صحیح از ذخایر آبزی منطقه خلیج‌فارس و دریای عمان تاسیس شده است و کشورهای منطقه ازجمله ایران عضو رسمی آن است.

وی با اشاره به اینکه رعایت ممنوعیت‌های صید و فصل‌های صید نقش مهمی در حفظ ذخایر آبزیان دارد، تصریح کرد: امیدوارم صیادان با پرهیز از صید این گونه ارزشمند در زمان یاد شده با شیلات استان همکاری کنند.

عالی زاده با بیان اینکه ماهی شیر یکی از پرفروش‌ترین ماهی جنوب ایران است که دارای گوشت بسیار لذیذ بدون خار، تیغ و پولک است، اظهار کرد: این ماهی در بین مردم جنوب و کل کشور طرفداران زیادی دارد.

وی در پایان گفت: استان هرمزگان با ۲۲ بندر صیادی و صید سالانه بیش از ۲۷۰ هزار تن انواع آبزی، ۳۰ درصد بنادر صیادی و ۳۶ درصد صید انواع آبزیان کشور را به خود اختصاص داده است.

منبع: ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها