راه اندازی استودیو « طه » در دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت هرمزگان



حجت الاسلام باوقار گفت: همزمان با برگزاری دهمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع)، استودیو دفتر نمایندگی اهل سنت در بندرعباس راه اندازی می شود، گفت: علمای شیعه و اهل سنت با حضور در این استودیو پیرامون شخصیت امام سجاد(ع) بحث خواهند کرد و ماحصل آن در قالب وبینار از طریق رسانه ها و فضای مجازی منتشر می شود.

 

به گزارش صبح ساحل، حجت الاسلام «احمدرضا باوقار » در دیدار اعضای ستاد برگزاری دهمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع)، از کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) به عنوان یکی از شاهکارهای بخش فرهنگی و دینی استان هرمزگان و کشور نام برد و اظهار کرد: هرمزگان استانی با تلفیق شیعه و اهل سنت است و از این رو می طلبد که حضور اهل سنت در این کنگره به صورت جدی باشد.
وی با اشاره به اینکه طی 9 دوره گذشته حضور علما، ائمه جمعه و جماعات اهل سنت در کنگره بین المللی امام سجاد(ع) چشمگیر بوده که نمادی از تعامل و موجب وحدت و تالیف قلوب نیز شده است، افزود: اهل بیت(ع) وجه مشترک همه مذاهب اسلامی هستند.
رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان هرمزگان به پتانسیل و ظرفیت های فراوان این رخداد مهم اشاره و تصریح کرد: کنگره بین المللی امام سجاد(ع) این ظرفیت را دارد که تعاملات علمی را بیش از پیش گسترش دهد.
وی گفت: معارف اهل بیت پیامبر(عل) تنها مختص شیعه نیست بلکه شیعه و اهل سنت و بالاتر از آن بشریت باید از این معارف الهی بهره مند شوند.
باوقار با اشاره به ایراد سخن، ارائه مقاله و شعرخوانی علمای اهل سنت در برنامه های مختلف داخلی و خارجی کنگره بین المللی امام سجاد(ع) طی 9 سال گذشته، تاکید کرد: این گونه دستاوردهای ارزشمند باید تبدیل به آثار فاخری شود ودر بین جامعه و فضای مجازی نشر پیدا کند تا همگان  چه شیعه و چه جوان اهل سنت از معارف غنی امام سجاد(ع) بهره مند شوند.
وی با بیان اینکه همزمان با برگزاری دهمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع)، استودیو دفتر نمایندگی اهل سنت در بندرعباس راه اندازی می شود، گفت: در این استودیو گفتگوهایی با حضور علمای شیعه و اهل سنت پیرامون شخصیت امام سجاد(ع) انجام خواهد شد و ماحصل آن در قالب وبینار از طریق رسانه ها و فضای مجازی منتشر می شود.
رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان هرمزگان تصریح کرد: هر چه بتوانیم آثار اهل بیت(ع) را در قالب های بهتری نشر دهیم، اثر گذاری آن نیز بیشتر خواهد شد.
وی با اعلام اینکه دفتر امور اهل سنت با تمام امکانات و ظرفیت های خود در راستای برگزاری مطلوب کنگره دهم، در کنار عوامل برگزاری است، افزود: سعی خواهیم کرد آثار و سخنرانی علمای اهل سنت در سطح کشور را جهت نشر و استفاده در کنگره دهم آماده کنیم.
گفتنی است، کنگره بین المللی امام سجاد(ع) همه ساله همزمان با سالروز شهادت چهارمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت در ۲۵ محرم به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان و با همکاری ادارات و نهادهای استان و ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور و با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی در بندرعباس برگزار می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها