مرمت غیر اصولی قلعه پرتغالی‌ها متوقف شد



مدیرکل دفتر حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی از توقف عملیات مرمت غیراصولی قلعه هرمز معروف به قلعه پرتغالی‌ها خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، سید هادی احمدی روئینی با اشاره به این که طرح مرمت قلعه پرتغالی‌های هرمز پیش از مرمت باید به ستاد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ارسال می‌شد، گفت: متأسفانه طرح مرمت به وزارتخانه ارسال نشده است بنابراین عملیات مرمت مورد تأیید دفتر حفظ و احیای بنا‌ها نیست.
وی افزود: طرح مرمت قلعه باید در استان تهیه و سپس به ستاد ارسال می‌شد و پس از بررسی در صورت نداشتن مشکل برای اجرا به استان ابلاغ می‌شد.
احمدی روئینی افزود: عملیات مرمت این قلعه اسفند پارسال از سوی دفتر حفظ و احیا متوقف شده و تاکنون هیچ اقدامی انجام نشده است.وی تأکید کرد: طرحی که وزارتخانه بررسی و ابلاغ نکرده است را تأیید نمی‌کنیم.
مدیرکل دفتر حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی گفت:، چون اعتبارات مرمت، از محل اعتبارات استانی بوده اداره کل از انجام این عملیات بی خبر بوده است.
احمدی روئینی افزود: بزودی کارشناسان اداره کل حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی برای بررسی به قلعه پرتغالی‌ها اعزام می‌شوند و به نظر می‌رسد در استفاده از مصالح مغایرت‌هایی با اصول مرمت وجود دارد.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها