اختلاف شبکه سه و مرکز خلیج فارس چیست



صبح ساحل، اجتماعی _ این روزها، هر شبکه تلویزیونی را انتخاب می کنید، ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان و سریال های تولید شده این ماه به روی آنتن رفته است. شبکه های سراسری و استانی به هنگام سحر و افطار ویژه برنامه هایی تدارک دیده و وقت بینندگان را پر می کنند. برنامه هایی که هم موافق وهم منتقد دارد. سریال های آن نسبت به سال های گذشته، چنگی به دل نمی زند. اکثر برنامه های شبکه های سراسری و استانی نیز کلیشه ای است و تقریبا مشابه یکدیگر تهیه وپخش می شود. هنگام افطار مهمانان برنامه های افطاری دارای تشابه هایی هستند. بیشترین این شبکه ها، کسانی را معرفی می کنند که با داشتن شرایط ویژه وخاص جسمانی توانسته اند درعرصه های مختلف،موفقیت‌های در خور توجهی کسب کنند. هرسال این شیوه اجرا می شود و یا زوج موفقی را در سیما معرفی می کنند  و... برنامه سازان وبرنامه ریزان و... هرسال تمام فکر وذهن خود را معطوف به یک موضوع می کنند در صورتی که می توان درمسایل مختلف، افراد دیگری را هم به تلویزیون کشاند و آنها را معرفی کرد. امسال هم که برخی از برنامه ها، بازپخش می شود همچون«ماه عسل» درخصوص برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان تلویزیون می توان خیلی حرف زد وخیلی ازنکات را مطرح کرد که دراین مقال نمی گنجد. اما نکته بسیار مهم اینکه، شبکه 3 سیما به عنوان شبکه جوان و پرمخاطب (به ادعای خود آقایان) در اعلام زمان اذان صبح شهر بندرعباس از شبکه استانی خلیج فارس، حدود 2 تا 3 دقیقه جلوتر است. شاید کسی به این نکته توجه نکرده باشد. اما این دوگانگی جای پرسش دارد. شبکه 3 سیما وقت اذان صبح را 4 و 44 دقیقه اعلام می کند، اما شبکه استانی خلیج فارس آن را 4 و 4 دقیقه!! خلق الله و شهروندان بندرعباس نیز مانده اندکه با کدامیک به استقبال سحری و نماز صبح بروند. مطمئناً مردم روزه دار برای احتیاط، همان زمان جلوتر را مدنظر قرار می دهند. حال تکلیف شهروندی که تنها به شبکه 3 سیما دسترسی دارد،چیست؟ خیلی ها بوده‌اند که تا امروز روزه خود را با اعلام زمان اذان صبح به افق شهر بندرعباس از شبکه 3 سیما آغاز کرده‌اند، تکلیف روزه آنها چه می شود.

 

منبع استخراج اوقات شرعی کدام مرکز است که باعث این دوگانگی شده است. البته درخصوص وقت اذان ظهر ومغرب، چون شبکه 3 سیما، اطلاعاتی ارایه نمی کند، نمی توان سخن گفت. به هرحال دوگانگی شبکه 3 به عنوان رسانه ملی و شبکه خلیج فارس  جای تامل دارد. ظاهرا حتی آقایان شبکه استانی خلیج فارس هم ازاین موضوع اطلاعی ندارندکه نسبت به آن واکنش نشان نداده اند!!

 

نکته دیگر اعلام زمان وقت اذان صبح مناطق مختلف استان از شبکه استانی خلیج فارس است. چگونگی اعلام زمان وقت اذان صبح، بدون درنظرگرفتن بندرعباس، به ترتیب حروف الفباست که بندرعباس به عنوان مرکز استان ابتدا قرار می گیرد، دیگر شهرها به ترتیب حروف الفبا پشت سر بندرعباس. این ترتیبی است که دراخبار این شبکه در نوبت های مختلف نیز دیده می شود.اگر ترتیب  تقدم  وتاخر شهرها همچون دیگر شبکه های استانی براساس وقت اذان صبح بود. خیلی بهتر بود.

 

حال که تمام کارها کلیشه ای و براساس آنچه مرکز نشینان به مدیران شبکه های استانی دیکته می کنند، این موضوع نیز مطابق میل آقایان باشد و اعلام اوقات شرعی اذان صبح مناطق مختلف براساس حروف الفبا نباشد بلکه براساس هنگام اذان صبح شهرها باشد نکته ای که شبکه 3 سیما آن را رعایت می کند.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها