ملخ‌های صحرایی، پاییز به هرمزگان برمی گردند



معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی هرمزگان گفت: طبق گزارش‌های سازمان فائو(سازمان خوارباروکشاورزی ملل متحد)، ملخ‌های صحرایی در پاییز امسال به سوی این استان باز می‌گردند.

به گزارش صبح ساحل، مهدی ترابی پیش‌بینی کرد: به دلیل اینکه مبارزه خوبی در کشور پاکستان انجام نگرفته، ملخ‌های صحرایی در پاییز سال جاری مهمان ناخوانده هرمزگان خواهند بود.

وی بیان داشت: این در حالی است که افزون‌بر ۴میلیون هکتار رصد و پایش برای مبارزه با آفت ملخ صحرایی در هرمزگان صورت گرفت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی هرمزگان خاطرنشان کرد: استان در دوسال گذشته مورد حمله گسترده ملخ‌های صحرایی از کشورهای همسایه قرار گرفت که به مساحت ۲۱۰هزار هکتار سم‌پاشی و مبارزه در این خصوص انجام شد.

ترابی اظهار داشت: این مبارزه‌ها در استان از سوی سازمان حفظ نباتات کشور بی‌نظیر شناخته شد به طوری‌که در سال ۹۸ فقط یک مزرعه خسارت دید.

وی ادامه داد: در سال‌جاری هم تاکنون گزارشی مبنی‌بر اعلام خسارت از سوی کشاورزان و باغداران هرمزگان اعلام نشده که این امر بیانگر مبارزه و تلاش شبانه‌روزی همکاران برای جلوگیری از هجوم ملخ‌های صحرایی است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی هرمزگان تصریح کرد: تجربه‌های سال‌های گذشته باعث شد که سم کمتری برای مبارزه با این آفت استفاده شود و به همین منظور هم خسارتی در سال جاری به محصولات وارد نشد.

منبع:ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها