۴۰۰ هکتار از سایت پرورش میگو حسینه بندرلنگه لارو ریزی می‌شود



معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: با روند مناسب ایجاد زیرساخت ها و آماده سازی مزارع فاز اول سایت ۱۰۰۰ هکتاری حسینه به میزان ۴۰۰ هکتار در آینده نزدیک آبگیری و لارو ریزی و پرورش میگو آغاز می‌شود.

ایرج حیدری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان در سفر امروزش به شهرستان بندرلنگه از سایت هزارهکتاری احداث پرورش میگو حسینه در بخش شیبکوه بازدید کرد و گفت: روند آماده سازی اراضی پرورش میگو و ایجاد زیرساخت ها نظیر کانال های انتقال آب، نصب ژنراتورها و ایجاد زیرساخت های  برق رسانی در سایت ۱۰۰۰ هکتاری حسینه از سرعت چشمگیری برخوردار است. وی افزود: با روند مناسب ایجاد زیرساخت ها و آماده سازی مزارع فاز اول سایت ۱۰۰۰ هکتاری حسینه به میزان ۴۰۰ هکتار در آینده نزدیک آبگیری و  شروع به لارو ریزی و پرورش میگو می شود.حیدری در این بازدید افزود: با عملیاتی شدن روند پرورش میگو در فاز اول سایت حسینه شاهد ایجاد فرصت های شغلی مناسبی و تولید میگو خواهیم بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان در ادامه سفر خود به بندرلنگه، با همراهی فرماندار  شهرستان، رئیس سازمان صمت استان ، مدیران دستگاه های اجرایی ذیربط و مدیران بانکی با حضور در بندرکنگ از طرح توسعه کارخانه صنایع چوب یاسین بازدید کرد و از نزدیک در جریان طرح توسعه این واحد بزرگ تولیدی قرار گرفت.با تکمیل طرح توسعه این کارخانه برای ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی می شود.

گفتنی است در 6شهریورماه، استاندار هرمزگان از احداث بزرگترین سایت پرورش میگو به نام مهرگان با حدود ۲۳ هزار هکتار وسعت در بندرلنگه خبر داد. همتی افزود: اگر هر منطقه مستعد یک فعالیت و صنعت باشد شهرستان بندرلنگه را می‌توان قطب پرورش میگوی ایران دانست. وی اشاره کرد: اکنون مزارع پرورش میگو بسیار خوبی در استان هرمزگان و به خصوص شهرستان بندرلنگه فعال هستند که سایت مهرگان بزرگترین آن است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها