عادی‌سازی روابط بحرین و امارات با اسرائی ربطی به مسئله فلسطین ندارد



صائب عریقات دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین روز شنبه گفت: عادی‌سازی روابط بحرین و امارات با اسرائیل ارتباطی به صلح و مسئله فلسطین ندارد و صلح و ثبات، تنها با پایان یافتن اشغالگری اسرائیل محقق خواهد شد.

به گزارش صبح ساحل، عریقات در مصاحبه با شبکه خبری الجزیره، گفت: اعلان توافق عادی‌سازی برخی کشورهای عربی با اسرائیل مربوط به ائتلاف راهبردی با کشورهای منطقه است و به صلح مربوط نمی‌شود.

وی با بیان اینکه، گزینه‌های ما بعد از اعلان توافق عادی‌سازی با اسرائیل تغییر نکرده، افزود: امارات و بحرین با معامله قرن و اینکه مسجد الاقصی تحت حاکمیت اسرائیل باشد، موافقت کردند.

عریقات گفت: عادی‌سازی روابط امارات و بحرین با اسرائیل ارتباطی به صلح و مسئله فلسطین ندارد.

این مقام فلسطینی افزود: ما هفته گذشته با مسئولان بحرینی تماس داشتیم و به ما گفتند که آنها همچنان به طرح عربی درباره فلسطین پایبندند.

وی با تاکید بر اینکه صلح و امنیت و ثبات تنها با پایان یافتن اشغالگری اسرائیل محقق خواهد شد،‌ گفت: اینکه کشورهای منطقه برای تامین امنیت خلیج فارس به اسرائیل تکیه کنند، امری اشتباه است.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا شامگاه جمعه از عادی‌سازی روابط بحرین با رژیم صهیونیستی خبر داد. 

بحرین دومین کشور بعد از امارات است که طی روزهای اخیر روابط خود را با اسرائیل عادی می‌کند.

اگرچه منابع صهیونیستی فاش کردند که روابط میان بحرین و اسرائیل از ۲۵ سال پیش آغاز شده و مخفیانه در جریان بوده است. 

آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات ۲۳ مرداد نیز با انتشار بیانیه‌ای مشترکی اعلام کردند؛ ابوظبی و تل‌آویو رسماً روابط خود را عادی کردند.

اقدام بحرین و امارات برای علنی شدن روابط با رژیم صهیونیستی، محکومیت بسیاری از کشورهای اسلامی و گروه‌های مقاومت فلسطینی را به دنبال داشته است. 

منبع: ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها