افتتاح 110 خانه هلال در هرمزگان/ انبارهای هلال احمر شارژ شد



از طریق ویدئو کنفرانس با رئیس جمهور، 110 خانه هلال در هرمزگان افتتاح شد.

به گزارش صبح ساحل، مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان با بیان اینکه همزمان با سراسر کشور ۱۱۰ خانه هلال در هرمزگان به بهره برداری رسید، گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال  تعداد خانه های هلال فعال در استان به ۲۹۰ خانه افزایش می یابد.

مختار سلحشور اضافه کرد: تقویت و توسعه خانه های هلال موجب آمادگی و توانمندسازی جوامع محلی جهت مقابله با آسیب ها و کاهش آسیب های ناشی از حوادث غیرمترقبه می شود.

وی ادامه داد: هدف اصلی از توسعه خانه های هلال، برگزاری دوره های آموزش همگانی کمک های اولیه، آمادگی در برابر مخاطرات و توانمندسازی جوامع محلی در امر امدادرسانی درحوادث و سوانح است تا زمان رسیدن نیروهای امدادی، هر فرد امدادگر خانواده خود باشد.

انبارهای هلال احمر شارژ شد

رئیس جمعیت هلال‌ احمر ایران با اشاره به افتتاح ۱۴۰۰ خانه‌ هلال در سطح کشور از آمادگی جهت افتتاح ۳۷ هزار خانه هلال در کشور خبر داد.

کریم همتی در مراسم افتتاح ۱۴۰۰ خانه هلال در سراسر کشور که با حضور رییس جمهور و به صورت ویدیوکنفرانسی برگزار شد، گفت: یکی از بزرگترین زحمات این دولت که یادگاری برای آیندگان خواهد شد، ایجاد خانه‌های هلال است، کاری که در راستای تحقق برنامه ششم ریاست جمهوری است که بتوانیم جامعه آماده و تاب‌آور در برابر حوادث داشته باشیم.

وی با اشاره به داوطلب محور بودن این طرح‌ها، تاکید کرد: از هیچکدام از اعتبارات دولتی برای راه اندازی این خانه‌ها استفاده نمی‌شود و از اماکن موجود مانند مساجد، دهیاری‌ها و... این خانه‌ها آماده شد. کار این خانه‌ها آموزش همگانی در نقاط محروم است.

همتی تاکید کرد: بیش از 5000 میلیارد ریال با دستور رئیس جمهور به جمعیت هلال احمر داده شد که شارژ انبارها به شکل مناسبی انجام شد و مابقی شارژ انبارها از پاییز امسال از سر گرفته خواهد شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها