هواپیمای اماراتی برای نخستین بار از آسمان فلسطین اشغالی عبور کرد



رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند، برای اولین بار یک هواپیمای اماراتی بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمد.

به گزارش صبح ساحل، سایت العهد گزارش داد که یک هواپیمای متعلق به شرکت هواپیمایی "الاتحاد" امارات عصر روز چهارشنبه در مسیرش از شهر میلان ایتالیا به شهر ابوظبی امارات، برای اولین بار از حریم هوایی فلسطین اشغالی عبور کرد.

این سایت اشاره کرد که پرواز بر فراز فلسطین اشغالی و اردن یک ساعت و نیم از مدت زمان پرواز هواپیمای اماراتی کاسته است.

اردن و رژیم اشغالگر اسرائیلی توافق نامه‌ای را امضا کردند که اجازه استفاده از حریم هوایی آن دو برای عبور پروازها را می‌دهد، این در حالیست که در گذشته هواپیماهای برخاسته از کشورهای حاشیه خلیج فارس از مسیرهای پروازی استفاده می‌کردند که از طریق حریم هوایی ترکیه، عراق و گاهی از مصر، اردن یا عربستان سعودی، از فلسطین اشغالی عبور می‌کردند.

وب سایت مذکور اظهار کرد، نقشه مسیری که به پرونده‌های پرواز ضمیمه شده است مسیرهای پروازی را از کشورهایی مانند عراق، قطر، امارات و عربستان سعودی نشان می‌دهد و به نظر می‌رسد که برای هواپیماهایی که از چین می‌آیند به شکل اولیه استفاده خواهد شد.

رسانه‌های اسرائیلی جزئیاتی را از  تماس میان برج مراقبت پرواز اسرائیل و خلبان هواپیمای شرکت اماراتی الاتحاد منتشر کردند که برای اولین بار پس از تفاهم میان مقامات رژیم صهیونیستی و امارات از طریق حریم هوایی فلسطین اشغالی از میلان ایتالیا به ابوظبی پرواز کرد. در این تماس یکی از مسؤولان برج مراقبت پرواز اسرائیل خطاب به خلبان هواپیمای اماراتی ضمن ابراز خرسندی نسبت به برقراری این پرواز از حریم هوایی فلسطین اشغالی می‌گوید: این لحظه تاریخی است که منتظر آن بودیم و امیدواریم الهام بخش کل منطقه باشد. ما بسیار خرسندیم زیرا همکاری ما منجر به  "تقویت آرامش و صلح در منطقه " می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها