مدیرعامل آب و فاضلاب استان؛

۳۸۵ روستای هرمزگان با تنش آبی مواجه است



مدیرعامل آب وفاضلاب هرمزگان اظهارداشت: از مجموع یک هزار و ۱۷۵ روستای تحت پوشش، تعداد ۳۸۵ روستا با جمعیتی افزون بر ۳۳۰ هزار نفر با تنش آبی روبرو هستند.

امین قصمی  در تشریح وضعیت آبی روستاهای تنش دار استان افزود: آبرسانی به ۹۱ روستا با نیاز آبی معادل هشت هزار و ۷۰۰ متر مکعب در ماه، به صورت سیار انجام می‌شود.  
وی با اشاره به برنامه‌های شرکت آب و فاضلاب هرمزگان برای رفع تنش آبی و ایجاد منابع آب پایدار در روستاها، بیان داشت: در حال حاضر طرح‌هایی شامل ۱۰ سایت آب شیرین کن به ظرفیت ۲۰ هزار متر مکعب در شبانه روز برای تامین آب ۱۰۰ روستا  در مناطق مختلف استان در دست اجرا داریم.
مدیرعامل آب وفاضلاب هرمزگان اظهارداشت:  با تکمیل این طرح‌ها جمعیتی افزون بر ۷۵ هزار نفر از منابع آب پایدار بهره مند می‌شوند.  
بهره مندی ۱۰۷ روستای هرمزگان از آب شرب پایدار در سال ۹۹
مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان همچنین از اجرای ۹۹ طرح آبرسانی به روستاهای استان خبر داد و گفت: با بهره برداری از این طرح‌ها  ۱۰۷ روستا با جمعیتی افزون بر ۹۸ هزار نفر از طرح آب شرب پایدار بهره مند خواهند شد. قصمی افزود: درحال حاضر بیشترین تنش آبی در روستاهای مرکز و شرق هرمزگان است که در این راستا تکمیل تعداد ۲۳ مجتمع آبرسانی شامل ۵۶۷ روستا از محل اعتبارات ملی و استانی در شهرستان های بندرعباس، میناب، بشاگرد، جاسک، رودان، حاجی آباد، قشم، بندرلنگه، بندرخمیر و بستک در دست اجراست.  
وی اضافه کرد: اعتبار هزینه شده برای تکمیل این مجتمع‌های روستایی سه هزار و ۶۰۵ میلیارد ریال و اعتبار مورد نیاز این طرح نیز هشت هزار و ۲۴۵ میلیارد ریال است.  
قصمی گفت: باتوجه به اولویت بهبود آبرسانی به روستاها در طرح یکپارچه سازی شرکت‌های آب و فاضلاب، در این رابطه تاکنون حجم عملیاتی ۱۹ طرح تک روستایی در مناطق مختلف هرمزگان با اعتبار ۶۴ هزار و ۹۴۴ میلیون ریال در سال مالی ۹۷ و ۹۸ اجرا شده است.  
وی افزود: این طرح‌ها شامل احداث ۲۶ مخزن ذخیره آب، چهار ایستگاه پمپاژ، ۱۱۴.۷ متر خط انتقال و ۱۰۵.۳ متر شبکه توزیع است که با اجرای آن، ۱۹ روستا از طرح ارختقاء آبرسانی به روستاها بهره مند شدند.  
این مسوول اظهار داشت: همچنین در سال ۹۸، تعداد چهار مجتمع روستایی شامل  کشار، کرتی و گابریک کمبکی، سرچاهان و شهدای، شهسوار و جانشینی با جمعیت هفت هزار و ۹۲۰ نفر در شهرستان های بندرخمیر، جاسک، حاجی آباد و میناب از طرح ارتقای آبرسانی به روستاها بهره مند شدند.
وی بیان داشت: اعتبار هزینه شده برای تکمیل عملیات اجرایی این مجتمع‌های روستایی ۵۴۲ هزار و ۸۳۰ میلیون ریال بوده است.  
مدیرعامل آبفای هرمزگان در ادامه به برنامه‌های رفع تنش آبی در سالجاری  و ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: در سال ۹۹ تکمیل و بهره برداری از طرح‌های نیمه تمام را در دستور کار است و با تحقق این مهم، روند آبرسانی به ۴۷ روستا با جمعیتی بیش از ۲۹ هزار و ۴۴۶ نفر تا پایان سالجاری بهبود و ارتقای می‌یابد.  
 وی افزود: با تکمیل طرح‌های پیش بینی شده تا پایان تابستان سال ۱۴۰۰، تعداد ۱۶۱ روستا با جمعیتی افزون بر ۳۸ هزار و ۳۲۳ نفر از آب شرب پایدار بهره مند خواهد شد.

منبع:ایرنا

  •  
  •  
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها