۹ شرکت دانش بنیان قشم تقدیر شد



رییس پارک زیست فناوری خلیج فارس گفت: با حضور رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی هرمزگان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی از مدیران قشم از ۹ شرکت برتر حوزه پژوهش و فناوری مستقر در پارک زیست فناوری خلیج فارس تقدیر شد.

به گزارش صبح ساحل، محمد شریف رنجبر روز سه شنبه در این مراسم افزود: شرکت‌های برتر حوزه پژوهش و فناوری پارک زیست فناوری خلیج فارس قشم در حوزه تولید و تعمیر تجهیزات پزشکی، تکثیر و فرآوری ریز جلبک، زیست فناوری جلبک‌ها، تولید محصولات آرایشی و بهداشتی، شیلات و آبزی‌پروری فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: پارک زیست فناوری خلیج فارس در راستای عمل به اهداف خود، افراد صاحب ایده  و فناوران را جمع آوری کرده و با در اختیار قراردادن امکانات و فضای پژوهشی به ایشان برای تقویت اکوسیستم فناورانه تلاش می‌کند.

رییس پارک زیست فناوری خلیج فارس تصریح کرد: فناوری و تکنولوژی‌هایی که وارد دنیا می شوند بر پایه پژوهش است و اهمیت به این شرکت‌ها، کشور را در همه زمینه‌ها ارتقا می‌دهد.

وی اظهار کرد: پژوهش بر اساس حقیقت جویی و پرسشگری شکل می‌گیرد و انسان را به سمت جستجو سوق می‌دهد و این حس باید در همه انسان‌ها تقویت شود.

رنجبر بیان کرد: کشوری که حس پرسشگری و جستجو را در مردم تقویت کند، در همه حوزه‌ها پیشرو بوده و امکان رقابت در همه علوم را دارا هستند.

وی گفت: این کشورها دانش آموز و دانشجویی تربیت می‌کند که کنجکاو و حقیقت‌جو باشد تا بتواند به وسیله آنان تکنولوژی تولید و به دنیا صادر کند.

رییس پارک زیست فناوری خلیج فارس افزود: جمع شدن افراد صاحب ایده باعث هم افزایی و تقویت اقتصاد متکی بر بیوتکنولوژی است چرا که اقتصاد متکی به نفت جای خود را به سایر ظرفیت‌ها می‌دهد.

وی ادامه داد: قشم به دلیل ظرفیت های زیستی بالا فرصت مناسبی برای تقویت اقتصاد خود مبتنی بر بیوتکنولوژی و گردشگری است.

رنجبر از حمایت‌های سازمان منطقه آزاد قشم و دولت تقدیر و تصریح کرد: بیوتکنولوژی در جایی که تنوع زیستی بالایی داشته باشد موفق است و جزیره قشم نیز این ظرفیت را داراست.

مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر پارک زیست و فناوری خلیج فارس قشم، صبح امروز با حضور رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هرمزگان، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، معاون پژوهشی دانشگاه هرمزگان و جمعی از مسوولان استانی و شهرستان قشم برگزار شد.

نمایشگاه دستاوردهای شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک زیست و فناوری خلیج فارس قشم نیز صبح امروز در مکان این پارک افتتاح و مورد بازدید مسوولان و شرکت کنندگان قرار گرفت.

شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، لارک و هنگام با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در خلیج فارس قرار دارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها